Производителят на румънски автомобили Dacia потвърди, че от 2025 г. ще се състезава като производител в Световния рали-рейд шампионат, чиято кулминация е Дакар, най-добрият тест за издръжливост и здравина. Рали Дакар събира повече от 60 националности и 500 авантюристи за уникално състезание всяка година, вече повече от 40 години.
"Рали Дакар ще бъде тестова площадка и лаборатория на идеи за Dacia. Това ще бъде възможност да тествате и изпробвате нови интелигентни решения "à la Dacia" по отношение на функциите на открито, но също и по отношение на избора на енергия", коментираха от компанията.
Преди да поемат предизвикателството на сезон 2025, прототипите на Dacia ще бъдат подложени на тест още през 2024 г. на Rallye du Maroc.
Dacia ще подходи към този проект, разчитайки на уменията на Renault Group и черпейки от британската автомобилна и инженерна група Prodrive, чийто опит в разработването на прототипи за рали-рейдове е световно известен.
В продължение на почти 40 години Prodrive е един от основните играчи в моторните спортове в световен мащаб, помагайки на марките да спечелят множество международни шампионати.
Prodrive участва в рали Дакар и рали-рейд от 2020 г., като се включва в последните три рали Дакар с автомобили, проектирани и управлявани от техните собствени отбори, постигайки общо второ място през 2022 г. и 2023 г. със Себастиен Льоб, който сега е част от новият отбор на Дачия.
Кои ще са състезателите на Dacia?
Испанската рали пилотка Кристина Гутиерес Ереро стана първата испанка в автомобилната категория, завършила рали Дакар през 2017 г. Едва на 31 години, тя вече е участвала в 7 рали Дакар между 2017 г. и 2023 г. Тя също е била шампионка на рали всички терени (категория жени) в Испания от 2012г.
Френският рали пилот Себастиен Льоб, на 49 години, спечели Световния рали шампионат 9 пъти подред от 2004 до 2012 г. Той е един от най-успешните пилоти в моторния спорт и често е смятан за най-великия рали пилот на всички времена.
Льоб участва в Дакар от 2016 г. От 2021 г. той участва в рали Дакар на волана на Bahrain Raid Xtreme Hunter, проектиран и управляван от британския екип Prodrive.
Историята на успеха между Себастиен Льоб и Prodrive сега ще продължи зад волана на Dacia.
Прототипът на Dacia
ще работи със синтетично тестово гориво, доставено от Aramco, световен лидер в сектора на енергетиката и химикалите.
Решенията за синтетично гориво на Aramco се произвеждат чрез комбиниране на възобновяем водород с уловен CO2, което води до нисковъглеродно гориво, съвместимо с днешните двигатели.
Рали Дакар е идеалната изпитателна площадка за тази технология за марката Dacia.