Най-големият прозиводител на луксозни автомобили в света - Daimler, е потърпевш от кризата с липса на полупроводници така, както всяка друга автомобилна компания в света. И това се отнася за всичките превозни средства на фирмата. Изпълнителният директор на Daimler Trucks - Мартин Даум, заяви, че компанията за камиони, който ще се отдели от Daimler през декември, "несъмнено ще продаде много по-малко, отколкото би могла и през следващата година". Според него недостигът на чипове ще възпрепятства производството още дълго време.

Daimler влиза в общо предприятие за €8,2 млрд. за производство на батерии

Mercedez-Benz влиза в общо предприятие за €8,2 млрд. за производство на батерии

Компанията вече обеща €40 млрд. за електрификация

"Със сигурност ще доставим по-малко, отколкото бихме могли да продадем и това важи с пълна сила и за следващата година", коментира той по време на среща с журналисти. С думите си Даум потвърди последните предупреждения от конкуренти като Traton, че печалбите на компаниите могат да спаднат още през втората половина на годината.

"Това е битка буквално за всеки чип", каза Даум.

Докато производителите на леки автомобили като BMW или Daimler могат да увеличат цените, за да компенсират загубите от кризата с чипове, производителите на камиони нямат тази гъвкавост.

Въпреки това компанията се ангажира с 15% намаление на фиксираните разходи от нивата от 2019-а година - до 2025-а. Съкращенията също са в ход.

В края на септември стана ясно, че Daimler AG обединява сили със Stellantis NV и TotalEnergies SE в европейско съвместно предприятие за производство на батерии, което ще струва на компаниите общо над €7 милиарда. Най-големият производител на луксозни автомобили в света ще притежава 33% дял в производителя на батерии Automotive Cells Company, който ще бъде финансиран чрез капитал, дълг и субсидии, за да изгради капацитет за производство от поне 120 GWh в Европа до края на годината. ACC е водила преговори и с Renault SA.

През следващата година производителят на Mercedes-Benz ще инвестира около €500 милиона, а общото вложение ще бъде под €1 милиард. Сделката маркира поредната стъпка на компания към електрическо бъдеще. Очаква се заможните да застанат начело на промяната. Активността на Daimler идва в момент, в който в индустрията се правят редица сделки и инвестиции, с които производителите да си осигурят достъп до батерии. В Европа електромобилите отговарят вече за 17% от продажбите през първото полугодие на 2021-ва година.

Автомобилните производители ще изгубят още $210 милиарда заради кризата с чипове

Автомобилните производители ще изгубят още $210 милиарда заради кризата с чипове

Според консултантската компания AlixPartners, световните компании ще произведат поне 7 милиона автомобила по-малко

По последни изчисления автомобилните производители най-вероятно ще произведат поне със 7,7 милиона автомобила по-малко до края на година поради продължаващия световен недостиг на полупроводници. А загубата на потенциални приходи за компаниите ще е на стойност от над 210 милиарда щатски долара.

Производителите на чипове все още не могат да наваксат на търсенето след разрушителните за доставните вериги проблеми в началото на пандемията. Но заводите, планирани в края на миналата година, вероятно ще започнат да произвеждат чипове през следващите месеци, което според по-оптимистичните прогнози ще облекчи ситуацията.