2020 г. бе турбулентна за автомобилните пазари по света - и особено за Европа. Макар че продажбите на нови автомобили на Стария континент намаляха с 29% до 8,54 млн., има ясни знаци, че Европа е готова за електрическа революция. И по данните на JATO тази революция всъщност вече е започнала.

Данните за 27 пазара в Европа показват, че общият брой на електрифицирани автомобили, регистрирани през септември (включва електромобили, плъгин хибриди, хибриди и "меки" хибриди), е по-висок от броя на новите дизелови автомобили. Така за първи път в историята моделите с алтернативно задвижване бележат по-високи продажби от конвенционалните бензин или дизел. Промяната е значима - само преди пет години дизеловите автомобили бяха доминиращи на Стария континент.

Снимка 503120

През септември търсенето на бензинови и дизелови автомобили спада с двуцифрен темп спрямо същия месец на миналата година, докато обемът на електрифицираните автомобили расте със 139% до 327,8 хил. - рекорд по брой и пазарен дял. За първи път те прехвърлят 300 хил. броя. и едва за втори път отговарят за над 20% от продажбите.

В същото време пазарът на дизелови автомобили бележи рекордно дъно с дял от едва 24,8%. Само преди десетилетие той бе 50%.

От промяната в пейзажа някои производители печелят повече от други. Например Volkswagen Group успешно загъби дизелгейт скандала от 2015 г. и става основен герой в електрификацията. Само през септември VW отговаря за 40 300 от електрифицираните автомобили, продадени в Европа, нареждайки се на второ място след Toyota.

Сред продадените електрифицирани автомобили 53% за хибриди и "меки" хибриди.

Най-продаваните модели

Най-продаваните модели

Китай слага край на продажбите на бензинови и дизелови автомобили през 2035 г.

Най-големият пазар за автомобили в света слага край на бензина и дизела от 2035 г.

Всички нови автомобили трябва да бъдат електрически или хибридни