Продажбите на коли в Европа отбелязаха спад за седми пореден месец през март. Това се дължи на забавения икономически растеж, който затрудни някои държави на континента и постави предизвикателства пред автомобилната индустрия. Тя се изправя пред рекордни разходи, опитвайки да създаде електрически и смарт автомобили, пише Bloomberg.
В България през март продажбите на коли паднаха с 1,4% до 3 266, а от началото на годината отбелязват ръст с 1% до 8 419.
С 3,6 % по-малко до 1,77 милиона са продадените коли в Европейския съюз и Европейската асоциация за свободна търговия за същия месец. А за първото тримесечие на годината автомобилните продажби са били с 3,2% по-малко. Италия е страната с най-голямо понижение на продадените коли от 10%, следвана от Испания, според Европейското сдружение на автомобилните производители.
Икономическият спад в региона, както и новите правила за вредните емисии, приети през септември са причините са свиването на автомобилния пазар. В Италия, където икономиката се забави доста, продажбите на коли могат да се понижат дори още. В Испания също се очаква свиване на икономиката, която досега беше устойчива. За най-силната икономика на континента Германия, която бе на прага на рецесия в края на миналата година, перспективите са възстановяване са слаби. Това икономическо забавяне в страните от блока оказва ефект върху търговията с автомобили.
Свиващият се пазар накара производителите на автомобили да предприемат мерки, за да ограничат разходите си. ВMW прие план, с който цели да спести 12 милиарда евро или 20 милиарда долара до 2022 година. Родният конкурент на марката - Daimler, който произвежда Mercedes също търси начини за намаляване на разходите. Натискът върху производителите на автомобили от ЕС тепърва ще се засилва заради по-строгата регулация за емисиите на въглероден диоксид.
Индустрията е застрашена от санкции в размер на 30 милиарда евро, ако автомобилните производители надвишат позволените нива за вредни емисии.