Германия няма да подкрепи забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, която според скорошното гласеване на евродепутатите трябва да влезе в сила от 2035 година и да важи за територията на Европейски съюз (ЕС). Това заяви германският финансов министър Кристиан Линднер, цитиран от местните медии.
Според министъра има региони по света, в които електрическата мобилност все още няма да бъде въведена през следващите няколко десетилетия. Линдер подчертава, че и след 2035-а ще има бизнес ниша за бензиновите и дори за дизеловите коли.
Припомняме, че Европейската комисия (ЕК) предложи 100% намаляване на емисиите на въглероден диоксид при продажбите на конвенционални леки коли през 2035 година. Това означава забрана на регистрации на автомобили с двигател с вътрешно горене. Планът е част от по-големите усилия на Европа да свие общите вредни емисии с 55% спрямо нивата от 1990 година.
Финансовият министър на Германия подчерта, че въпреки всички страната ще продължи да бъде водещ пазар за електрически автомобили.
И докато Кристиан Линднер е против забраната на продажбата на коли с двигатели с вътрешно горене, германското министерство на околната среда посочва, че федералното правителство на страната "напълно подкрепя предложението на ЕК и Европейския парламент (ЕП) от 2035 година да се разреши продажбата единствено на нови леки автомобили и лекотоварни търговски превозни средства с двигатели без емисии".
Все още не е ясно как ще гласува Германия на ниво ЕС.
Така или иначе, износът на германската автомобилна индустрия все повече започва да зависи от електрическите автомобили. С вътрешно производство от около 328 000 автомобила, захранвани с батерии, през 2021-а са били изнесени около 300 000 електрически коли на стойност €12,6 милиарда. Това е почти два пъти повече спрямо предходната година и над три пъти повече спрямо изнесените обеми на електрически автомобили през 2019 година.