Германската автомобилна индустрия трябва да инвестира сериозно в технологиите за електрически автомобили и да разработи съоръжения за производство на батерии в Европа, за да се справи с глобалните си конкуренти, заяви пред немския вестник Bild министърът на икономиката Петер Алтмайер.
Алтмайер препоръча компаниите да вложат високи "двуцифрени суми в милиарди" в електромобили, казвайки, че не разбира защо фирмите толкова дълго са се колебали.
Според него германските автопроизводители трябва да разработят модели, които да имат минимум пробега на Tesla, но да бъдат по-евтини.
Необходими са и инвестиции в производството на батерии, предвид очакваното търсене на много милиони електрически батерии, което би помогнало на фирмите да печелят добри пари, посъветва той.
"В противен случай ще трябва да приемем, че голяма част от добавената стойност ще бъде произведена в Азия или САЩ, вместо тук при нас", каза Алтмайер, цитиран от Reuters.
Германската автомобилна индустрия, която гарантира около 800 000 работни места в най-голямата европейска икономика, се бори с глобална реакция срещу дизеловите коли, след скандала "Дизелгейт" през 2015 г.
За да се намали нивото на замърсяване и да се избегне пълна забрана на дизеловите автомобили, гигантите VW, Daimler и други ускориха развитието на електромобилите.
Новото германско коалиционно правителство планира да облекчи данъчната тежест на шофьорите на електрически автомобили, да осигури най-малко 100 000 допълнителни зарядни станции в цялата страна и да субсидира споделянето на автомобили, за да даде тласък на преминаването към по-екологичен транспорт.
Също така има планове да се осигури финансиране за изследвания в областта на автономните автомобили и да се подкрепи създаването на производство на батерийни клетки в Германия.
Автопроизводителите трябва да работят върху създаването на платформа за информационни технологии за самоуправление на автомобили, която да бъде най-добрата в света.
"Първите безопасни самоуправляващи се автомобили трябва да работят с немски технологии", категоричен е той.
Германските компании също трябва да работят с други европейски фирми за разработване на европейско производство на батерийни клетки.
Според министъра така ще се гарантират стотиците хиляди работни места, които в момента подпомагат автомобилната индустрия и тази на нейните доставчици.