През миналата година автомобилният производител Tesla отвори първата си "гигафабрика" за производство на литиевойонни батерии за електрически коли. Няколко месеца по-късно Илън Мъск обяви, че компанията ще построи още 3 такива завода плюс един, по чийто строеж вече се работи.
Преди два месеца двама бивши служители на американската корпорация пък обявиха, че ще отворят първата такава база в Швеция.
Големите играчи на автомобилния пазар в Европа вече кроят сериозни планове за налагането на био возила, като търсенето на батерии за тях ще нарасне многократно в следващите години.
Вероятно това е и причината германският производител Daimler, който държи марките Mercedes-Benz и Maybach, да отвори своя "гигафабрика", като проектът е на стойност от 500 милиона евро или 543 милиона долара.
Производствената база се намира на 130 километра от Берлин, съобщава Bloomberg.
"Разходите за батерии падат, а тяхното значение нараства, така че до 2030 година ще видим по-евтини електрически коли от техните еквиваленти на горива", коментира анализаторът от Bloomberg Николас Сулопулос.
Производствения капацитет в сферата на литиевойонните батерии се очаква да се удвои до 2021 година, изчисляват от BNEF. Също така европейският пазар също се очаква да нарасне повече от двойно от дела от 2,5% към момента.
Освен фабриката на Daimler и тази в Швеция такива са планирани и в Унгария и Полша, като производството ще трябва да бъде двигател за нарастващото търсене на гигантите от Стария континент като Volkswagen и Renault. По-голямото предлагане ще доведе до спад от 43 на сто на батериите и това от своя страна ще направи електрическите автомобили доста по-достъпни.