Китай и САЩ постигнаха временно примирие в търговската война, а Пекин се съгласи постепенно да намали и премахне тарифите за американските автомобили, които в момента са в размер на 40%.

Лидерите на двете държави Доналд Тръмп и Си Дзинпин вечеряха 2 часа и половина на срещата на върха на Г-20 в Аржентина и договориха 90-дневно прекратяване на огъня, за да се даде време за преговори, пише Bloomberg.

Тръмп се съгласи да отложи планираното увеличаване до 25% на митото върху китайския внос на стойност 200 млрд. долара, а Китай се съгласи да възобнови покупките на някои американски земеделски и енергийни суровини, съобщава Reuters.

Двете страни се разбраха да преговарят през следващите 90 дни за "структурни промени" на политиките на Китай за трансфера на технологии, защитата на интелектуалната собственост, нетарифните бариери, хакерските атаки и кражби в киберпространството, услугите и селското стопанство.

Всеки ход за намаляване или премахване на допълнителните мита е добра новина за автомобилни компании като Tesla, Ford, BMW и Daimler, които произвеждат коли в САЩ и внасят в Китай. Най-облагодетелствани ще бъдат двете германски компании, които произвеждат 6 от 10-те най-продавани модела в Китай, внесени от Щатите. 

Тарифите забавиха продажбите на вносни автомобили в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, който се готви за първия си спад от над 2 десетилетия.

ВМW и Dаіmlеr ca нaй-дoвoлни oт вpeмeннoтo пpимиpиe мeждy Kитaй и CAЩ

Източник: Bloomberg

ВМW и Dаіmlеr ca нaй-дoвoлни oт вpeмeннoтo пpимиpиe мeждy Kитaй и CAЩ

Разведряването между Вашингтон и Пекин идва след напрегната седмица, в която Китай премина в атака срещу американските коли.

Макар Пекин да намали общата митническа тарифа за вносните автомобили до 15% от 25% тази година, властите въведоха 25% наказателна тарифа за американските автомобили, с което общият процент се повиши до 40%. САЩ в момента налагат мита от 27.5% върху китайските автомобили.

В отговор Тръмп е разпоредил на търговския представител на САЩ Робърт Лайтхайзър да проучи всички налични инструменти за повишаване на американските тарифи за китайски превозни средства до нивото, което Китай таксува американските.

Как търговската война между САЩ и Китай засегна германските лидери BMW и Mercedes?

Как търговската война между САЩ и Китай засегна германските лидери BMW и Mercedes?

Пекин и Вашингтон продължават да си разменят заплахи

От общия внос на автомобили в Китай за 51 млрд. долара през 2017 г. около 13.5 млрд. долара идват от Северна Америка, включително продажби на модели, произведени от неамерикански компании като BMW. Пекин е внесъл 280 208 превозни средства от САЩ миналата година, или 10% от всички внесени автомобили, по данни на Асоциацията на пътническите автомобили на Китай.

Американският внос на леки и лекотоварни автомобили в Китай е на стойност 9.5 млрд. долара през 2017 г. Той намаля значително, след като властите в Пекин наложиха ответни тарифи през лятото, което даде значително предимство на износителите в Европа и Япония.

Японските компании се готвят да завладеят пазарa на електромобили в Китай

Япония се готви да завладее най-големия автомобилен пазар в света

Автопроизводителите залагат на вече утвърдени модели