Китайският автомобилен производител BYD буквално разтърсва автомобилния пазар с най-новото си и супер бюджетно предложение, съобщават световните сайтове за автомобили. На китайския пазар (засега само там) излиза семейният седан Qin Plus DM-i plug-in хибрид. 

Началната цена на колата, за базов модел без допълнителни екстри, е 79 800 юана или €10 200. Въпреки ниската си цена, автомобилът се откроява като един от най-конкурентните PHEV хибриди, коментират автоексперти.

Tesla и китайската BYD планират откриване на производство в Сърбия

Tesla и китайската BYD планират откриване на производство близо до България

Автомобилните гиганти проявяват интерес към Балканите

Подбив на пазара

Моделът Qin Plus DM-i подбива базовите версии на конкуренти като масовите в Китай VW Lavida, Toyota Corolla и Prius.

Водещата китайска компания за електромобили създава Qin Plus DM-i от доста време, но този нов вариант с намалена цена Glory Edition, е с €2500 по-евтин от предишната базова версия.

Всички версии на Qin Plus DM-i, включително Glory Edition, имат до голяма степен една и съща задвижваща система. Тя се състои от 1,5-литров бензинов атмосферен двигател с мощност 110 конски сили и 135 Nm въртящ момент.

Допълнителна мощност се осигурява от електрически мотор в две конфигурации: 180 к.с. / 316 Nm и 197 к.с. / 325 Nm. Батериите са Blade на BYD , и се предлагат с капацитет 8,32 kWh и 18,32 kWh.

Glory Edition има по-малкия от двата пакета, който предлага изцяло електрически пробег от 55 км.

Моделите на китайската компания стават все по-популярни и в Европа. Наскоро автомобилните гиганти Tesla и китайската BYD дадоха заявка, че проучват сръбския пазар за откриване на производство.

По-точно казано има интерес от страна на доставчиците на двете компании да разположат свои производствени мощности на Балканите и по-конкретно в Сърбия.

BYD идва в Европа, но регулациите, високите разходии за труд и лоялността на клиентите, може да спънат китайската компания

BYD идва в Европа, но регулациите, високите разходии за труд и лоялността на клиентите, може да спънат китайската компания

Европейските производители имат няколко причини да бъдат оптимисти, че ще се справят по-добре в битката на своя територия.