Привържениците на електрическата мобилност у нас вече могат да изберат още един модел. Симпатичният градски Honda е вече се продава и в България и е впечатлява с широкото си вътрешно пространство въпреки компактния размер и ниските разходи при експлоатиране.
Honda e е първият изцяло електрически модел на втория най-голям японски производител на автомобили и част от стратегията на компанията до 2023 г. да предлага само електрифицирани модели, включително хибридни.
С привлекателния си дизайн и редица съвременни технологии, Honda e вече спечели наградата "Световен градски автомобил на годината 2021". По-важната награда обаче е "Автомобил на годината" в Германия, с което се превръща в първият японски модел, който грабва приза в европейската столица на автомобилостроенето.
Източник: Иван Монев
Honda e вече се продава у нас, като цените започват от неособено скромните 66 990 лева. Той обаче обещава далеч по-ниски разходи след покупката: пред журналисти инж. Петър Спасов, директор следпродажбена дейност в "Бултрако", официален вносител на Honda у нас, изчисли, че изминаването на 100 километра ще струва едва 2,24 лева при зареждане на нощна тарифа. "За сравнение ще посочим, че с бензиновия Honda Jazz от предишното поколение стойността е 13,62 лв.", коментира той. Изчисленията са направени по цени на горива и електричество към дата 16 септемврия 2021 г.
Обслужването също е далеч по-достъпно: общо под 240 лева за две години, които включват два литра масло на трансмисията и две смени на поленовия филтър. Отново в сравнение с бензиновия Jazz, неговото обслужване възлиза на 1 452,46 лева.
Източник: Иван Монев
Самата батерия е с размер 35,5 kW и осигурява изминаване на малко над 220 километра с едно зареждане. Тя се комбинира с мотор с две мощности: 136 и 154 конски сили с 315 нМ въртящ момент, който задвижва задните колела и осигурява отлично ускорение в града.
Honda e изключително подходяща именно за града. Той е дълъг 3 984 мм, което осигурява лесно паркиране - с или без автоматичното паркиране благодарение на 12 сензора. Широчината е едва 1 752 мм, благодарение и на липсата на странични огледала - моделът използва (за първи път в компактния клас) камери с висока резолюция. Въпреки това в кабината усещане е за предостатъчно пространство за четирима.
Източник: Иван Монев
Огромен плюс за града е и радиусът на завой: едва 4,3 метра, което се постига благодарение и на задното предаване, заради което предните гуми имат задачата само да завиват и могат да се наклоняват повече.
Допълнителен бонус е и възможността за шофиране само с един педал: когато пуснете "газта", Honda е използва рекуперация, с която намалява скоростта до нула и зарежда батерията.
Моделът е пълен и с технологии, които гарантират безопасността на пътниците. Първата от тях е контрол на ускорението за предотвратяване на ПТП (Collision Mitigation Throttle Control), предотвратяваща внезапно ускорение при движение назад или стартиране при наличието на препятствие на пътя. Второто нововъдение е функцията за спиране при ниска скорост (Low Speed Brake Function), а третото е сигнализация за потегляне на предния автомобил (Lead Car Departure Notification System).
В купето Honda e разполага с още три екрана. Първият показва цялата нужна на водача информация като скорост, ниво на батерията, ограничения и други. Другите два служат за навигация и контрол на инфотейнмънт системата.
Източник: Иван Монев