Германската марка Volkswagen ще представи петия си електрически автомобил от линията ID през 2023 година. Това съобщава изданието Autocar с позоваване на ръководителя на отдела за изследвания и развитие на концерна Франк Уелш.
Автомобилът ще представлява производствената версия на концепцията ID Vizzion. По предварителни данни търговската версия на електрическия автомобил ще носи името ID.6. Новостта ще се предлага на клиентите в каросериите на седан и комби.
Запасът от мощност на модела ще позволява проег ез зареждане от около 700 километра. По своите общи размери ID.6. ще бъде сравним с Passat, но външния дизайн и интериорът на колата може да се сравни с по-луксозния Phaeton.
Източник: Volkswagen
Основните конкуренти на автомобила ще бъдат BMW i4 и Mercedes-Benz EQE. Новият продукт на компанията е фокусиран предимно върху пазара в Китай, където големите седани са много популярни.
ID.6. ще се предлага на клиенти само със задно или със задвижване на всички колела. Ускорението до 100 км в час на еко автомобила ще отнема съответно 8,5 и 5,6 секунди. Също така, новият модел е оборудван със система за бързо зареждане. Производството на елктромобила ще бъде организирано в завода на компанията в Емден,Германия.
Източник: Volkswagen
През 2019 г. Volkswagen представи електрическо комби, наречено ID на автомобилното изложение в Лос Анджелис под името ID. Space Vizzion. Дължината на автомобила беше 4958 мм, ширината - 1529 мм, височината - 1897 мм и междуосие от 2964 мм. Така по своите размери новият продукт се оказа подобен на комбито на Audi A6 Avant.
Прототипът се задвижва от единичен електрически мотор на задния мост с мощност 275 конски сили. При това случай автомобилът може да бъде оборудван и с още едни агрегат на предната ос, с което общата мощност ще се увеличи до 355 конски сили.
В средата на ноември Volkswagen обяви, че ще похарчи 35 милиарда евро за проектиране и производство на електрически превозни средства през следващите пет години. Компанията възнамерява да премахне напълно колите си с вредни емисии в атмосферата до 2050 г. , а сериозна да ги намали в следващите 10 години. До 2030 г. производителят иска да разшири гамата от хибридни модели от 30 на 60 и на електрически - от 20 на 70. В абсолютни стойности това са около 26 милиона електрически автомобила.