Китай ще намали митата за внос на автомобили и авточасти, отваряйки най-големия автомобилен пазар в света за чуждите компании.
Тарифата върху леките коли пада от 25% на 15%, а тази върху авточастите е намалена на 6%. Облекчението ще влезе в сила от 1 юли. Средният налог върху превозните средства вече ще е 13.8%, според китайското министерство на финансите.
Митата действаха повече от десетилетие, което затрудняваше бизнеса на международните играчи в Китай. Промяната е в полза на производителите на коли от цял свят - американските General Motors, Ford и Tesla, през европейските Daimler, Volkswagen, та чак до азиатските Toyota, Nissan, Hyundai и Honda.
Отстъпката идва на фона на затоплянето на отношенията между Пекин и Вашингтон, което засега намалява риска от търговска война. Според някои дори намалените тарифи се дължат именно на успешните преговори със САЩ.
Китай отхвърли тези твърдения с аргумента, че планът за намаляване на тарифите за коли отдавна е в дневния му ред и политиката на Доналд Тръмп няма нищо общо с него, пише Bloomberg.
Намалените мита ще бъдат от особена полза за автомобилите от висок клас, тъй като голяма част от тях се произвеждат в чужбина. Например Lexus на Toyota ще спечели от понижените тарифи, тъй като е единствената премиум японска марка, която не се произвежда в Китай, нито е обявила подобни планове.
Източник: Bloomberg
Японските и европейските марки са най-често внасяните в Китай
Чуждите автопроизводители от дълго време призовават за по-свободен достъп до китайския пазар. Миналия месец китайските власти обявиха постепенно отпадане на ограниченията, като чуждите автомобилни компании вече ще могат да притежават повече от 50% от местните предприятия.
Китай внесе 1.22 млн. автомобила през миналата година, или около 4.2% от общо продадените в страната 28.9 млн. коли.