Китай ще намали митата за внос на автомобили и авточасти, отваряйки най-големия автомобилен пазар в света за чуждите компании.

Тарифата върху леките коли пада от 25% на 15%, а тази върху авточастите е намалена на 6%. Облекчението ще влезе в сила от 1 юли. Средният налог върху превозните средства вече ще е 13.8%, според китайското министерство на финансите.

Китай смята да намали наполовина вносните мита за коли

Китай смята да намали наполовина вносните мита за коли

Множество чужди автомобили могат да влязат на местния пазар

Митата действаха повече от десетилетие, което затрудняваше бизнеса на международните играчи в Китай. Промяната е в полза на производителите на коли от цял свят - американските General Motors, Ford и Tesla, през европейските Daimler, Volkswagen, та чак до азиатските Toyota, Nissan, Hyundai и Honda.

Отстъпката идва на фона на затоплянето на отношенията между Пекин и Вашингтон, което засега намалява риска от търговска война. Според някои дори намалените тарифи се дължат именно на успешните преговори със САЩ.

Търговската битка между САЩ и Китай: забравете войната, очаквайте преговори

Търговската битка между САЩ и Китай: забравете войната, очаквайте преговори

Двете най-големи световни икономики са твърде силно свързани, за да воюват помежду си

Китай отхвърли тези твърдения с аргумента, че планът за намаляване на тарифите за коли отдавна е в дневния му ред и политиката на Доналд Тръмп няма нищо общо с него, пише Bloomberg.

Намалените мита ще бъдат от особена полза за автомобилите от висок клас, тъй като голяма част от тях се произвеждат в чужбина. Например Lexus на Toyota ще спечели от понижените тарифи, тъй като е единствената премиум японска марка, която не се произвежда в Китай, нито е обявила подобни планове.

Японските и европейските марки са най-често внасяните в Китай

Източник: Bloomberg

Японските и европейските марки са най-често внасяните в Китай

Чуждите автопроизводители от дълго време призовават за по-свободен достъп до китайския пазар. Миналия месец китайските власти обявиха постепенно отпадане на ограниченията, като чуждите автомобилни компании вече ще могат да притежават повече от 50% от местните предприятия.

Китай внесе 1.22 млн. автомобила през миналата година, или около 4.2% от общо продадените в страната 28.9 млн. коли.

Японските компании се готвят да завладеят пазарa на електромобили в Китай

Япония се готви да завладее най-големия автомобилен пазар в света

Автопроизводителите залагат на вече утвърдени модели