В началото на 2019 година пазарът на нови автомобили следва негативната тенденция от последните години. За първите три месеца на годината производителите са успяли да реализират съвсем малко над 21 милиона автомобила - резултат, който е по-нисък от същия период на миналата година със 7,4 процента, показват данните на Focus2Move.

2018 година също не бе особено добра за автомобилните компании, които са изправени пред редица предизвикателства - протекционистката политика на държавния глава на най-голямата икономика в света Доналд Тръмп, който създаде пречки пред световната търговия, въвеждайки нови мита, както и забавянето на икономиката на Китай, която е най-големият пазар.

На фона изкуствено създадените проблеми, компаниите днес имат нужда повече отвсякога, за да финансират инвестициите в прехода към електромобили и автономно шофиране. През цялата 2018 г. пазарът спадна с 0,7 процента.

Европейският пазар на автомобили отслабва все повече и повече

Европейският пазар на автомобили отслабва все повече и повече

В България продажбите на автомобили са спаднали с 1,4% през март

Кои са най-продаваните марки?

Японският производител Toyota застава начело през първите три месеца на годината, като успява да реализира глобални продажби от 2,11 милиона - ръст от 0,5 процента. Доброто представяне, което значително изпреварва пазара, се дължи и на силен растеж в Тайланд, Индия и Виетнам. Това осигурява на Toyota пазарен дял от 10,1 процента.

На втора позиция се нарежда германската марка Volkswagen (тук не влизат продажбите на притежаваните от концерна други марки като Audi, SEAT, Skoda, Porsche, Bentley и други). "Народният автомобил" реализира 1,54 милиона продажби, отчитайки спад от 7,3 процента спрямо същия период на миналатагодина. VW се радва на повишена популярност в Бразилия, Франция и Полша, както и на добро представяне в Аржентина, Мексико и Китай.

Ford се задържа на трета позиция, но бъдещето пред компанията не изглежда розово. Продажбите падат с 13,5 процента до 11,7 милиона, отчасти и заради срив от 60 процента в Китай.

Четвърти са Honda, които успяха да изпреварят Nissan, макар и с малко - 1,149 милиона (+2,8 процента) спрямо 1,147 милиона (-8 процента).

Шести се нареждат Hyundai с 968 994 (-5,7 процента), следвани от Chevrolet с 882 647 (-9,6 процента), Kia - 683 833 (-0,3%).

Лидер в премиум сегмента е Mercedes с 607 785 (-3,6%), а на десета позиция е BMW с 529 277 (0,1%), която изпреварва Renault.

Снимка 421598

Източник: Focus2move