Нашествието на китайските коли е най-големият кошмар на западната автомобилна индустрия. Случва ли се то и у нас? Данните на "Пътна полиция" за новорегистрираните превозни средства в България дават отговор.
Краткият е "Не". По-дългият е "Засега не".
Все още българинът залага най-вече на утвърдените на нашия пазар марки, като над 90% от регистрирани нови автомобили са от известните западни, японски и корейски брандове.
В Топ 20 обаче влиза и един представител на КНР. Това е Forthing с 392 регистрирани нови автомобила през миналата година. Това е повече от Seat, Fiat или Honda.
Най-популярните модели са компактният SUV Forthing Т5 EVO и семейният миниван Forthing U-Tour.
Haval е втората най-добре представящата се китайска марка, като тя остава на ръба на челната 20-ка с 235 нови автомобила. Най-популярни са кросоувърите Jolion и H6.
Haval е от групата на добре познатите у нас Great Wall, които сглобяваха автомобили в България. Допълнително има 68 нови автомобила, обозначени в масива на "Пътна полиция" именно като Great Wall.
На трето място сред китайските марки е DFSK/Donfeng. Тя се рекламира доста агресивно със SUV модели на значително по-ниски цени от тези на западните аналози. Резултатът е 203 нови автомобила, регистрирани у нас през 2024 г.
Водещи са моделите 580/Glory и Fengon 500.
Forthing също е част от марките на групата на DFSK, така че може да се каже, че тя е най-силна на българския пазар.
Останалите китайски марки са с едноцифрено или ниско двуцифрено присъствие у нас.
BYD, които изключително активно навлизат на пазара на електромобили по целия свят, все още са по-скоро непознати в България с едва 4 новорегистрирани возила през 2024-а. От тях 2 са джипове Seal U и два - седани Han.
Като цяло може да се каже, че популярните китайски автомобили у нас са предимно в сегмента на компактния SUV. С оглед осезаемото поскъпване на автомобилите от утвърдените марки, не е чудно, че китайските се появяват на "радара" на българския купувач. За пробив в Топ 10 обаче вероятно ще е нужно време - опасенията за надеждността, безопасността и наличието на резервни части се преодоляват трудно от всеки нов играч на пазара.
Руските машини
Кое е 155 пъти по-рядко от чисто нова Tesla в България? Чисто нова "Лада", показват данните на "Пътна полиция". Ако от колите, дело на хората на Илон Мъск, има 310 новорегистрирани през 2024 г., при "Лада" те са цифром и словом две.
От кой модел са? Вероятно най-успешното творение на завода в Толиати - безсмъртната "Нива". Високопроходимият автомобил има вече над 40-годишна кариера в правоохранителните органи, горските стопанства и фирмите и домакинствата, избрали да извършват дейности на места, където никой нормален човек не би се качвал на четири колела.
До преди година вносът на лади у нас е бил доста по-активен - с общо 8 броя "Нива" от различни модификации.
През 2024 г. други нови руски коли у нас не са били регистрирани.
iliev_72
на 07.01.2025 в 07:30:47 #1Как да се купуват в БГ BYD като не се предлагат ! Този да беше направил анализ които марки се внасят и тогава да прави анализ които се продават !