Налице е принципна подкрепа от членовете на ЕС за налагането на мита върху вноса на китайски електромобили в размер до 45%, заявиха от ЕК, цитирани от Ройтерс. Въпреки това преговорите с Пекин ще продължат. По време на гласуването 10 от участниците бяха "за", 5 - против, а 12 се въздържаха.

Комисията, която отговаря за търговската политика на блока, предложи въвеждането на мита върху електрически автомобили, произведени в Китай за срок от 5 години. Тази мярка идва след едногодишно разследване и се счита за противодействие на несправедливите китайски субсидии.

Блокиране на предложението беше възможно в случай на постигането на квалифицирано мнозинство от 15 членове на ЕС, представляващи 65% от населението в страните от ЕС. Още в сряда стана ясно, че мярката вероятно ще бъде приета, тъй като Франция, Италия и Полша планират да я подкрепят, припомня Ройтерс.

Ще преразгледа ли Брюксел митата за китайските електромобили

Ще преразгледа ли Брюксел митата за китайските електромобили

За това призова испанският премиер Педро Санчес

По източници на агенцията обаче, най-голямата икономика и водеща страна производител в сектора - Германия, е гласувала против, разкриват източници. Подобно е мнението и на водещите немски компании. Главният изпълнителен директор на BMW коментира гласуването като "фатален сигнал за европейската автомобилна индустрия", а от Volkswagen го определиха като "грешен подход".

Коментар от китайска страна все още няма, но според един от най-отявлените й европейски партньори и поддръжници Виктор Орбан, ЕС се е насочил към "икономическа студена война".

Отговорът на Пекин след европейските мита - все повече китайски електромобили ще се сглобяват в Европа

Отговорът на Пекин след европейските мита - все повече китайски електромобили ще се сглобяват в Европа

Китай изобщо не мисли да се отказва от европейския автомобилен пазар