Луксозният бранд на Toyota - Lexus представи лимитирана серия на кабриолета LC 500 за Европа, с която отбелязва началото на онлайн поръчките на автомобила. Regatta Edition ще бъде на пазара от есента.
Разликите с LC 500 са основно визуални, а от компанията посочват, че за разработването на серията са били вдъхновени от яхтите, откъдето идва и името ѝ. Купето е боядисано в структурно синьо, цвят, който от Lexus оригинално разработиха за купето LC 500, а мекият сгъваемият таван - в уникалното морско синьо и с това приключват екстериорните разлики.
Интериорът е доминиран от бяла кожа, с която са обшити таблото, вратите, централнта конзола, воланът, седалките и колоните. То контрастира с тъмно синьото в горната част на таблото.
Друг уникален цвят, който ще дебютира при LC 500 в следващата моделна година, е пламтящият карнеол, при който интериорът ще бъде в оранжево, което от Lexus наричат манхатънско оранжево.
И докато в Европа няма да има структурни промени между LC 500 и лимитираната Regatta Edition, в САЩ кабриолетът ще получи ревизирано окачване и подобрения по трансмисията. Кабриолетът се предлага стандартно с 10-степенният автоматик Direct Shift. Освен това към Apple CarPlay се присъединява Android Auto, които ще са достъпни за всички пазари.
Двигателят за базисната версия и Regatta Edition остава 5-литровият V8 2UR-GSE, който е ревизирана версия на мотора, използван в RC F и GS F. Той комбинира директна и портова инжекция и интелигентно управляване на променливото отваряне на клапаните (VVT-i) и доставя мощност от 471 к.с. при 7100 оборота и въртящ момент от 540 Nm при 4800 оборота.
Засега цената на Regatta Edition не е известна. В САЩ купето започва от 93 хил. долара, а версията като кабриолет - от почти 102 хил. долара. Сериите LC 500h и LC 500 Convertible Inspiration започват от съответно 97 510 и 120 хил. долара.
Интересно е, че от Lexus разработват поредна версия на свръхлуксозен автомобил, който обаче е пазарен сегмент, понижаващ се трайно през последните години. Вместо кабриолети и купета, потребителите просто купуват основно SUV-та, където Lexus имат повече от добри предложения, като тазгодишните RX, които при това са над двойно по-евтини от моделите LC.