Луксозният бранд на Toyota - Lexus - планира стартирането на серия електромобили през 2020 година, пише Reuters.

Първото електрическо превозно средство на компанията най-вероятно ще стане факт догодина. Това обаче не пречи Toyota да впусне и Lexus в надпреварата на фона на нарастващата конкуренция за разработване на коли с батерии, изпускащи нулеви вредни емисии.

При представянето на концептуалния модел на футуристичния електрически хечбек преди автомобилното изложение в Токио, от Lexus обясняват, че целта е продажбите на електромобилите на компанията, включително изцяло електрически и бензинови хибриди, да изпреварят продажбите на бензиновите автомобили на луксозната марка до 2025 година.

Снимка 449192

Източник: Lexus

Lexus се закача с феновете не само на елетромобилите, а на всички коли. Концептуалният модел LF-30 е страстен предвестник на електрическото бъдеще на Lexus, пишат авторите на The Verge.

Прототипът комбинира всякакви идеи като контрол на жестовете, добавена реалност, технология за самостоятелно задвижване, мотори в самите колела на колата и дори дронове.

Купето на колата ще бъде многоъгълно и с много издатини както отвътре, така и отвън. Колата ще бъде с четири места, като водачът и предният пътник ще бъдат най-облагодетелствани - те ще имат собствени първокласни пилотски кабини и почти съвпадащи футуристични дисплеи.

Снимка 449193

Източник: Lexus

Предното стъкло на автомобила ще бъде много по-голямо от очакваното - то ще продължава до задния край на автомобила. Това обаче не е всичко - от Lexus представят покрива като един голям дисплей, на който освен информация за автомобила и всякакво друго избрано от пътниците съдържание, ще може да се пресъздава и реалистично небе например, изпълнено със звезди, навигация и много други. Дисплеят ще се управлява със звукови команди и с жестове.

Изкуственият интелект на колата ще може да разпознава гласовете на пътниците, да помага за регулиране на температурата на въздуха, силата на звука, настройките за шофиране, седалки и общо взето - всичко. Видимостта през стъклата на колата също ще може да се регулира.

Електромобилът е проектиран с устойчиви рециклирани материали. От външна страна са монтирани и динамични светлини.

Концепцията на LF-30 използва редица футуристични технологии и от механичната страна на нещата - като се започне от правдоподобното до възмутителното. Превозното средство е проектирано с електрически двигатели в колелата, което би позволило по-динамично шофиране. Автомобилът също така няма да има механична връзка между волана и задвижващия вал, а управлението ще става електронно.

LF-30 е проектиран с около 110kWh батерия, което би осигурило обхват от около 500 километра. Колата ще може да ускори от 0 до 100 километра в час за 3,8 секунди, с комбинирана мощност 400kW (536 конски сили).

Изглежда, че това е достатъчно. Според компанията обаче не е. Най-футуристичната част е "Lexus Airporter" - спомагащо устройство, използващо технологията на дроновете. То ще може да пренася багажа на пътниците от колата до входа на дома автономно.

Toyota вече е навсякъде. И това се харесва на пазарите

Toyota вече е навсякъде. И това се харесва на пазарите

Гигантът от Япония натрупа нови $19 милиарда към пазарната си капитализация заради стратегията да инвестира във всичко