Mercedes-Benz G-класа вече ще бъде и с електрическо задвижване. Нещо повече, това е любимата G-класа, коментират автомобилни експерти. Цената на електрическата G-класа е малко над $160 000 и според проучвания ще направи много висок скок към електрическото бъдеще и то по най-добрия начин, пише Motor Authority.
Забравете невероятно тромавото име и просто го наречете Mercedes-Benz EQG или електрическа G-класа. Както и да го наричате, G-класата, или G-вагонът, както е известен, вече може да бъде с електрическо задвижване. Четири мотора, завой на G-Turnank, легендарни офроуд възможности - това нещо е електрическа знаменитост.
Поради всички тези причини G-класата EV моментално се превърна във финалист на Motor Authority за най-добър автомобил за покупка през 2025 година.
Източник: lifestyle.bg
Mercedes е взел G-класата, изхвърлил е V-8 (или редови 6 или V-12) и е закрепил под купето огромен акумулаторен пакет с капацитет 116 kWh. Монтирани са четири двигателя - по два на ос и по един на колело, за да се осигури истинско задвижване на четирите колела на електрическата G-класа.
Резултатът? Завой на резервоара, наречен тук "G-завой". Rivian обеща това, но не го изпълни, като предостави списък с извинения. Мерцедес изпълни без извинения. Това е смешно.
Квартетът от електрически двигатели (всеки от тях е с мощност 108 kw) развива общо 579 к.с. и 859 Нм въртящ момент. Всеки двигател получава собствена трансмисия за истински режим на работа в нисък диапазон.
Блокиращи диференциали? Не е необходимо. Въртящият момент на колелата се контролира индивидуално. Този електрически гигант се движи от 0 до 100 км в час за 4,7 секунди, а Mercedes ограничава максималната скорост до 180 км в час.
Въпреки цялата мощност и скорост, в интериора е тихо, с изключение на някои очаквани шумове от вятъра. Поне така може да бъде. Mercedes оборудва електрическата G класа със звукови генератори - модерна дума за високоговорители - които изпомпват звук на празен ход, а след това и шум по време на движение.