Поделението на BASF - Coatings, е направило изследване за популярността на автомобилните цветове в света, както и по региони. Според него на първо място в света през миналата година е бил белият цвят.

Интересно е че конкурентите от DuPont още преди десет години предсказаха първенството на бялото, залагайки на данните за темпа на ръст на неговата популярност, въпреки че тогава то беше едва на пето място, припомня auto-press.net.

През миналата година почти 80% от покупките си купувачите са избирали ахроматичен цвят - бял, черен, сив и сребрист. Последният в последните години слезе надолу от първото си място до четвъртото, а първенецът сега - бялото държи 41%.

Кое е най-желаният цвят за нов автомобил?

Кое е най-желаният цвят за нов автомобил?

Изследване за Европа посочи: бяло, черно, сиво

Сред хроматичните нюанси в света води синьото с 8%, но почти не му отстъпва червеното с неговите 7%. От BASF отбелязват, че в тези два цвята, както и въобще другите хроматични нюанси се ползват най-вече при компактните и субкомпактни модели, докато в сегментите на средните и големи автомобили нараства популярността на бялото и черното. В тези сегменти червено боядисване са получили едва два процента, докато черното е завладяло цели 39%. 

Популярността на бялото в Европа е по-ниска от средното за планетата, където води в глобален мащаб. В Стария континент след него по популярност идва сивото - 19%, трети е черният цвят с 18%.

Синьото в цялото си многообразие е с 11% - според BASF този цвят има цели 140 оттенъка! В Европа расте популярността и на металиците и перлата - такива са вече две-трети от продажбите, като колкото е по-голяма колата, толкова е по-вероятно да е с боя металик или перла. 

В Азиатско-тихоокеанския регион белият цвят не е просто първи, а направо "мачка" другите с неговите 53%. Сред хроматичните бои водят синята и червената, всяка с по шест процента от пазара.

Кой е най-предпочитаният цвят автомобили през 2016-а?

Кой е най-предпочитаният цвят автомобили през 2016-а?

37% от купувачите на нови коли залагат на белия цвят

В Китай превъзходството на бялото е още по-силно - 59% при леките коли, докато преди десет години беше едва 10%. Купувачите в Поднебесната империя все по-често се заглеждат към ярките бои - различните тоналности на кафявото и златното заемат вече по 4% от продажбите, докато в планетарен мащаб те са с едва 2% и 1% съответно. 

В Северна Америка ахроматичните цветове заемат над три четвърти от пазара, а останалите предпочитания са за разни вариации на червеното, синьото и кафявото. Останалите цветове не заслужават внимание, заради повече от пренебрежимото си участие на автомобилния пазар. 

Размишлявайки за бъдещето на автомобилните бои, BASF подчертава важността на "екологичните" разработки, като боите на водна основа с минимум емисии на летящи органични съединения или състави, позволяващи да се намалят енергийните загуби за процесите на боядисване и изсушаване. Предвижда се и важна роля за материалите, които добре отразяват инфрачервеното излъчване, което пък намалява загубите на еленергия в климатика. Смята се също, че различните екзотични цветове от типа фосфоресциращи състави, няма да имат повишаваща се и значима роля.