Nissan представи новият електрически кросоувър Ariya, който ще е част от плана на компанията Nissan Next, с който тя ще се опита да постигне устойчив растеж, финансова стабилност и доходност, предаде CNBC. Освен него, стратегията на компанията включва още 12 автомобила с модифициран дизайн, а Ariya е първият от електромобилите в плана.
Стратегията на компанията трябва да продължи до 2024 г., а целта ѝ е да се орежат милиарди разходи, произтичащи от фиксирани цени, да се спре производството на някои от съществуващите модели. Освен това част от съвместните заводи на Nissan-Renault-Mitsubishi трябва да бъдат затворени.
До решението за този план се стигна, след като Nissan отчете първата си годишна загуба от 2009 г. досега, а кризата, в която се намира стопанството, допълнително влошава перспективите пред автомобилните производители.
"Ariya e следващата глава във физически облик за Nissan", каза Гупта. "Той е катализаторът на промяната в нашето продуктово мислене."
Създаването на Ariya беше загатнато още през 2017 г., а концептуалното возило, върху което се базира електрическият кросоувър, беше демонстрирано на Tokyo Motor Show през миналата година.
Под капака
Ако всичко върви по план, Ariya, който ще бъде произвеждан само в Япония, ще е в продажба през втората половина на 2021 г. и ще започва при цена от 40 хил. долара в САЩ. Кросоувърът ще е на нова платформа и се очаква да е способен да изминава 480 км. с едно зареждане, което го поставя под по-скъпите предложения на Tesla и електромобилите, обещани от General Motors. Nissan Leaf в момента има пробег от 360 км., сочат данните на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ.
"Вярваме, че електромобилите днес се използват повече като мобилни телефони", каза главният оперативен директор на японския производител Ашвани Гупта. "Когато 80% от собствениците им си зареждат колата вкъщи, пробегът ѝ вече не е проблем за тях."
Ariya обаче не само ще е на нова платформа, а ще е и първото возило на Nissan след Skyline, което ще има системата за автономно шофиране ProPilot Assist 2.0. Тя е сходна със Super Cruise на General Motors и с Autopilot на Tesla и позволява водачите да не си държат ръцете върху волана докато карат по маркиран път. Освен управляването на колата, тя следи и състоянието на шофьора, за да може той да се намеси в ситуация, ако е необходимо.