Новият Mercedes-Benz S-класа е една от най-очакваните премиери, тъй като лимузината исторически задава стандартите за лукс във високия сегмент. Тя е вече е на пазара у нас и от Mercedes-Benz България. Да видим с какво тя ще изненада или не потребителите си.

Исторически Mercedes е сред лидерите по безопасността. Те първи дебютираха системата за контрол на стабилността ESP и преди 40 години изобретиха въздушната възглавница. Следвайки традициите, в новата S-класа вече има въздушни възглавници за задните пасажери, намиращи се на гърба на предните седалки.

Отделно от това адаптивното въздушно окачване Airmatic за части от секундата може да вдигне колата с 80 мм, ако сензорите ѝ засекат неизбежен страничен удар, което по думите на продуктовия мениджър на Mercedes-Benz България Иван Симеонов също предпазва пътниците.

Новата Mercedes S-класа: Какви технологии са внедрени в най-луксозния европейски седан

Новата Mercedes S-класа: Какви технологии са внедрени в най-луксозния европейски седан

Лимузината ще е още по-дигитализирана и мощна от предшествениците си, а изцяло електрическата версия EQS ще бъде обявена догодина

Самото окачване получава информация по хиляда пъти в минута за всяко колело, което му позволява да се регулира по начин, осигуряващ максимален комофорт.

Снимка 507893

Източник: Mercedes-Benz

S-класата ще включва и система на завиваща задна ос, при която задните гуми на колата ще могат да завиват с до 10°, с което радиусът при завиване ще бъде намален с до два метра. Функционалността ще позволи изключително лесно паркиране в градски условия, както и по-добро завиване и стабилност на пътя.

Паркирането е улеснено и от новата система за 360° изглед в реално време, позволяваща "обикалянето" над автомобила от птичи поглед. Това обаче е един от аспектите, в които автомобилът със сигурност не блести - BMW 3D Surround View е на пазара поне от началото на 2019 г. и предлага точно същото.

Снимка 507888

Източник: Mercedes-Benz

Собствениците на S-класата обаче ще могат да се възползват от ново поколение Mercedes User Experience (MBUX) инфотеймънт система, включваща тъчскрийн и гласово управление.

Снимка 507894

Източник: Mercedes-Benz

"Той е свързан като невронна система с много сензори и блокове в колата, позволяващи запаметяване на до седем лични профила с почти 800 различни параметъра на профил като позиция на седалката, радиостанции и амбиентно осветление.", каза Симеонов. "Системата работи не само с код, а и с биометрична информация."

Инфотеймънтът може да се активира от всяко едно място в колата. "В автомобила са налични до пет дисплея и всяко едно от местата може да споделя инфотеймънт съдържание на всеки от тях. Озвучаването е интегрирано и в седалките, което позволява наслаждаване на музиката "с всички сетива"."

Централният дисплей с диагонал от 12,3 инча има четири различни стила - спортен, класически, ексклузивен (достъпен само в новата S-класа) и изчистен, които постигат представяне на информацията за водача в 3D режим. Той е възможен, тъй като зад стъклото на екрана има камера, която следи очите и позицията на главата му. Камерата може да установи също дали водачът е изморен и се използва за биометричното разпознаване.

Head-up дисплеят проектира информация, важна за шофьора, в неговото зрително поле на десет метра пред лимузината, като тя е динамична и частично анимирана. Мащабите на изображенията се равняват на екран с диагонал 77 инча. "Това помага на водача по-лесно да се ориентира и да се разсейва от целта", каза Симеонов.

Снимка 507889

Източник: Mercedes-Benz

Първоначално S-класата ще е достъпна в България с две дизелови и една бензинова модификация. Дизеловите са V6 с 286 и 330 к.с. (съответно при S350 d и S400 d), а бензиновият S 500 ще генерира 435 к.с. Всички агрегати са 3-литрови и са свързани с автоматичната трансмисия на Mercedes 9G Tronic.

Догодина ще бъдат представени първият хибрид на S-класата, както и първите доработки от AMG.

Стартовата цена в България е от 215 хил. лв. за по-слабия дизелов двигател, като при бензиновия тя започва от 249,9 хил. лв.

Mercedes купува до 20% от Aston Martin

Mercedes купува до 20% от Aston Martin

Това е нов аспект на стратегията за спасяване на компанията