Porsche AG ускорява плановете си за електрическа мобилност и за независимост от азиатските производители с изграждането на нов завод за батерии в Германия, съобщи главният изпълнителен директор пред Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Европейските автомобилни производители, които разчитат най-вече на доставчици от Азия за батериите си, търсят начин да намалят зависимостта си от чуждестранни производители, припомня Reuters. "Батериите са ключова технология за германската автомобилна индустрия, която трябва да притежаваме и в собствената си страна", заяви Оливър Блум (на снимката). "Porsche иска да бъде пионер в това".

Новият завод ще бъде изграден в град Тюбинген, провинция Баден-Вюртемберг.

От думите на главния изпълнителен директор се разбира, че Porsche ще купува част от батериите от Volkswagen, която планира няколко завода в Европа. "Но ще има сегмент и за батерии с високо ниво на производителност. Това е ролята на Porsche. Точно както разработвахме двигатели с вътрешно горене с висока производителност, така искаме да бъдем начело и при батериите", заяви той.

Volkswagen, която притежава Porsche, планира шест завода в Европа до 2030 г. Засега не е ясно колко ще струват те, но компанията е заделила €35 млрд. за електрическа мобилност до 2025 г.

Общо, европейските заводи ще имат общ капацитет от 240 GWh годишно. Първите 40 GWh ще дойдат от шведската Northvolt, а производството започва през 2023 г. Като част от сделката, Volkswagen ще повиши своя 20% дял в Nortvolt и ще получи дела в планирания завод в Залцгитер, който ще е вторият за групата и ще започне работа през 2025 г.

Ще последват заводи в Испания, Франция или Португалия през 2026 г., както и в Полша, Словакия или Чехия до 2027 г.

Защо 911 ще бъде последното Porsche, което ще стане електрическо

Защо 911 ще бъде последното Porsche, което ще стане електрическо

Култовият модел може да бъде спасен от южноамериканска разработка