Porsche също тръгна по "зеления" път. До 2030 г. производителят цели да бъде въглеродно неутрален, а 80% от продадените автомобили ще бъдат електрически или плъгин хибриди, пише CNN.

Един модел обаче ще държи смело фронта и ще продължи да пие бензин в обозримо бъдеще, казва директор "Продажби" на Porsche Детлев фон Платен. 911.

Дори повече от останалите мощни състезателни автомобили, Porsche 911 е попуълрна със своя бензинов двигател. 6-цилиндровият звяр е разположен върху задните колела, което пренася голяма част от тежестта там и прави шофирането на германския автомобил истинско удоволствие. 911 е синоним на Porsche. Компанията е произвела над милион автомобила от 1963 г. насам.

Porsche работи с няколко енергийни компании по изкуствено създадено гориво, с което моделът да не изпуска вредни емисии. Заводът в Чили, който го произвежда, използва енергия от вятъра, за да произвежда водороден газ, който се комбинира с въглероден диоксид, за да се роди течното синтетично гориво. Тъй като процесът извлича въглероден диоксид от атмосферата, то се смята за въглеродно неутрално.

Porsche ще бъде първият клиент, който ще използва този тип гориво. Засега то струва цели $10 за литър и е твърде скъпо за обикновения потребител, но компанията се надява да свали цената му до $2 (3,32 лв.) за литър.

Porsche го нарича eFuel и ако то може да бъде произвеждано в достатъчно големи количества на разумни цени, ще бъде пътят за запазване на двигателя с вътрешно горене — и дори старите модели на марката ще могат да бъдат карани без да допринасят за климатичните промени, казва фон Платен.

Германският производител все пак продължава да добавя електромобили към гамата си. Taycan вече се оказа успех и над 20 хил. са продадени по света през миналата година. Наскоро Porsche представи и Taycan Cross Turismo, подобна на комби версия на Taycan.

Компанията вече съобщи и, че следващата версия на SUV модела Macan ще бъде електрическа.

До 2030 г. 80% от моделите на марката ще бъде електрифицирани — някои изцяло електрически, някои с хибридни плъгин системи.

Разбира се, Porsche не се заблуждава и знае, че трябва да премине изцяло към електромобили. "Това е бъдещето. Точка", казва фон Платен.

Porsche инвестира още €70 млн. в Rimac

Porsche инвестира още €70 млн. в хърватски производител на електрически суперавтомобили

Твърди се, че източноевропейската компания може да придобие Bugatti