Porsche представи първия фейслифт на Macan за последните няколко години, става ясно от изявление на компанията. Той ще се появи в модела за следващата година.

Промяната веднага се забелязва по предницата на SUV автомобила. В GTS версия (на снимките) предната броня почти изчезва, заменена от гигантска агресивна "уста", оформена от агресивната решетка. Страничните въздухозаборки вече също са интегрирани в нея. При Macan S агресията е смекчена с една идея.

Отзад агресията също доминира. Дифузерът е значително по-голям, отколкото при предшественика, а от двете страни има ясно изразени "ножове".

Новият Macan ще излиза стандартно на 19-инчови джанти. Потребителите обаче фабрично могат да избират до 21-инчови, а от Porsche предлагат седем варианта, повечето от които - опционално.

Интериорът също е почти изцяло обновен. Единствените физически бутони в него са двете "врътки" под дисплея. Всички останали копчета са дигитални, разположени от двете страни на централната конзола. Такова решение вече беше приложено в Cayenne и Panamera. Macan 2022 заимства и от други модели на компанията. Воланът е взет от новия 911.

Без промяна обаче остава панелът с инструментите. Той предлага аналогов скоростомер и оборотомер, макар че за водача остава малък панел, който може да се къстъмизира.

Най-важното, разбира се, е мощността. Тя също търпи промени. Базовият вариант на Macan идва с 261 к.с. и подобрено време от 0 до 100, което вече е с 0,3 секунди по-малко - 5,8 сек. Macan S получава скок 375 конски сили. Той използва 2,9-литров V6 двигател, който преди се намираше под капака на GTS. С него Macan S ускорява за 4,4 сек.

Самият GTS пък идва с обновена версия на 2,9-литровият агрегат с две турбини. Той прави 434 к.с. и има въртящ момент от над 800 Nm, с които ускорява за 4,1 сек. Porsche твърди още, че окачването е с 15% по-твърдо от преди и разполага с нови спирачки и стойки. Амортисьорите също са калибрирани, за да предлагат по-голям обхват на комфорт и твърдост.

Macan 2022 няма да предлага модел Turbo, за разлика от предшественика си. Най-върховото ниво на оборудване идва с GTS Sport Package (защото стандартният GTS не е достатъчно спортен). При него колата излиза на 21-инчови джанти GT Design, седалките имат 18 посоки на конфигуриране и много други екстри.

Цените ще започват от около 50 хил. евро за базисния модел и ще нарастват до към 75 хил. евро за варианта GTS. Тази сума нараства още повече с въпросната конфигурация GTS Sport Package.