,Две десетилетия след своето обявяване през 2005-а, проектът за мегалетище в Полша най-после е готов да премине към своята реализация. Това стана ясно, след като официално бе посочено неговото бъдещо местоположение.

Изграждането му ще струва почти €31 милиарда, а според предварителни прогнози съоръжението ще посреща 34 милиона пътници годишно. Летището се очаква да се превърне в "най-модерното" в Европа. Плановете предвиждат строителството да започне през 2026-а.

Проектът CPK (Centralny Port Komunikacyjny) ще бъде стратегически разположен в Мазовското войводство между столицата Варшава и третия по големина град Лодз.

Снимка 698934

Източник: CPK

"Вземането на решение за местоположението е ключов елемент от проекта. Готови сме за реални строителни дейности", заяви полският министър на инфраструктурата Дариуш Климчак.

Новото европейско съоръжение има амбициите реално да се конкурира с лондонското Хийтроу и известното летище в Дубай. То ще служи за връзка на пътуващите от Централна и Източна Европа с почти всяка точка по света.

Най-големият инфраструктурен проект на Европа струва €35 милиарда и ще промени икономическия облик на Париж

Най-големият инфраструктурен проект на Европа струва €35 милиарда и ще промени икономическия облик на Париж

Grand Paris Express се реализира поетапно, а системата се очаква да заработи в цялост до 2030-а

Като част от проекта CPK новото летище първоначално ще обслужва посочените 34 милиона пътници, като се планира разширяване в зависимост от търсенето до 40 милиона през 2035 г. Проектът включва още и железопътен и шосеен компонент, интегриращ високоскоростни железопътни линии (HSR) на територията на Полша.

Мултимодалният подход има за цел да подобри свързаността, осигурявайки безпроблемни връзки между летището, големите градове и регионалните транспортни мрежи, като гарантира, че центърът ще се превърне в централен стълб на въздушния и сухопътния транспорт в региона, разкриват представители на проекта.

Снимка 698932

Източник: CPK

Определената за летището и част от железопътния възел площ е внушителните 2585 хектара, като почти половината от нея е закупена от компанията CPK.

Миналата година архитектурните фирми Foster + Partners и Buro Happold, които стоят зад амбициозното строителство, представиха подробни планове за това как би могъл да изглежда бъдещият транспортен хъб, когато бъде открит.

Мегаструктури - Китай строи най-голямото летище на изкуствен остров в света

Мегаструктури - Китай строи най-голямото летище на изкуствен остров в света

Ще обслужва 80 милиона пътници годишно с 540 000 полета, като първата фаза трябва да започне през 2035 г.