Най-големият производител на безалкохолни напитки Coca-Cola обяви, че през следващите три години ще инвестира $4 млрд. в Китай. За изминалите три години американската компания и нейните китайски партньори, които се занимават с бутилиране на напитката, чиято рецепта се пази много строго, са инвестирали повече от $3 млрд.

"Китай за нас е един от най-големите и най-важни за нашето развитие пазари в света", заяви изпълнителният директор на компанията Мухтар Кент пред агенция „Синхуа", цитиран от Reuetеrs. Той уточни, че инвестициите ще бъдат насочени за разширяване на производствените линии, инфраструктурата и системата за дистрибуция.

По данни на Coca-Cola, обемът на продажбите в Китай през първото полугодие на настоящата година са нараснали почти два пъти спрямо същия период преди пет години. През 2009 и 2010 г. Coca-Cola е открила в Китай пет нови бутилиращи завода.

Кенет не изключва листването на компанията и на борсата в Шанхай. "Това би било изгодно не от гледна точка на капитализацията, а с цел да бъде засилена нашата позиция като част от китайското общество, след като китайци станат наши инвеститори", обясни Кенет пред „Синхуа".