Германската компания за спортни дрехи и обувки Adidas ще продължи да инвестира в магазини, въпреки бума в продажбите на електронна търговия по време на пандемията от коронавирус. Това стана ясно от изпълнителният директор на Adidas Каспер Рорстед, предава CNBC.

"Няма съмнение, че онлайн продажбите се ускоряват и това ще продължи в бъдеще, но мисля, че за повечето хора, има смисъл от излизането и пазаруването, заради социалния елемент. Важно е да видят и почувстват продуктите отново", каза Рорстед.

Аdidas отчете 51% увеличение на онлайн продажбите през третото тримесечие в сравнение със същия период на 2019 година. Това представлява 93% скок през второто тримесечие. Прогнозите на компанията са, че за годината ще бъдат отчетени повече от 4 милиарда евро онлайн продажби, което ще бъде значително покачване от около 1 милиард евро преди около четири години.

Според Рорстед, който е на поста в компанията от 2016 г., нарастващата сила на електронната търговия на компанията ще повлияе на пазаруването в магазина занапред. "Смятаме, че физическите магазини ще останат, но много по-близо до онлайн изживяването", каза той. "Мисля, че на повечето хора им е наистина скучно да седят у дома".

Adidas обяви, че вероятно ще има процес за "оценка на стратегическите алтернативи" за Reebok, включително потенциална продажба на марката, която беше придобита през 2006 г.Според Рорстед пандемията "не е причината за решението на Adidas да преосмисли подхода си с Reebok".

"Мисля, че ще мине доста време преди хората да искат да се върнат към костюм и официални обувки. Тази тенденция ще продължава", каза Рорстед.