Глобалният лидер в световната онлайн търговия Amazon стана най-скъпата световна марка в класацията на BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.
Стойността на бранда Amazon, който в последните години се превърна в "бранд-екосистема" и се разширява в нови сегменти на пазара е нараснала за година един път и половина пъти до $315 милиарда.
През 2018 г. Amazon бе на трето място в класацията, а лидер на този рейтинг бе Google.
Второ място в класацията за тази година отново заема Apple ($309,5 милиарда), а Google се спуска на трета позиция ($309 млрд.). ДВ рейтинга следват Microsoft, Visa, Facebook, Alibaba.
В класацията за 2019 година влизат 15 китайски компании, включително производителят на смартфони Xiaomi и компанията за таксиметрови услуги Didi Chuxing.
Рейтингът BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands се съставя от агенция Kantar Millward Brown по поръчка на най-голямата рекламната компания в света - WPP. При изготвяне на класацията се отчитат финансовите показатели на компаниите, както и отзивите на потребителите.
Рейтингът на най-скъпите брандове в света Brandz Top 100 се изготвя всяка година от 2006-а насам.