През първото тримесечие Tesla отчете продажби на 88 хил. електромобила, заради което много пазарни анализатори обявиха, че компанията се е представила доста по-добре от очакваното. Но не всички са на това мнение.

"От третото тримесечие на 2018 г. до края на първото на 2020 г., Tesla: 1) пусна нов завод в Китай, който произвежда 36 хил. електромобила на тримесечие; 2) пусна модел Model 3 със задвижване на четирите колела в Северна Америка; 3) лансира Model 3 MR, след което го спря; 4) лансира Model 3 SR+; 5) представи Model 3 в Европа и Великобритания; 6) лансира Model 3 в Китай и Model Y в САЩ", пише анализаторът Гордън Джонсън, цитиран от Zero Hedge.

Tesla съкращава 75% от служителите си в Невада

Tesla съкращава 75% от служителите си в Невада

Партньорът на компанията в щата - Panasonic, ще спрат производството в завода

По думите му, въпреки представянето на повече от шест от нови варианта на електромобилите на компанията през последната година и половина, общият брой на продадените возила от компанията на Илън Мъск е нараснал от 83,7 хил. през третото тримесечие на 2018 г. до едва 88,4 хил. към края на първото тримесечие днес, което е покачване от едва 5,5%.

"Всъщност, първото тримесечие на 2020 г. е второто най-слабо тримесечие за компанията през последната година и половина", каза Гордън. "Затова, при все че Tesla е оценена на 98 млрд. долара спрямо 59,5 млрд. долара капитализация за Volskwagen, въпреки че немската компания продаде 10,5 млн. нови автомобила срещу 367,5 хил. за американската, бизнесът на Илън Мъск ще трябва да покаже експоненциален растеж, за да обоснове високата си оценка."

Автопаркът на Илън Мъск: Какво кара основателят на Tesla?

Автопаркът на Илън Мъск: Какво кара основателят на Tesla?

От BMW, произведено през 1978-а, до подарък Ford Model T

Същевременно компанията изгуби водещата си позиция на производител на електромобили в някои от големите пазари на Стария континент. Докато нейният дял нарасна от 12 до 35,5% между началото на 2018 и края на 2019 г., през първото тримесечие той се е свил до едва 7,8%. Това означава, че традиционните автомобилни производители вече са догонили Tesla в сферата, в която тя доминираше до скоро.

Същевременно приходите на акция на компанията са спаднали от 15,23 долара до 12,18 долара, което е загуба на 20%. "През 2020 г. очакваме стойността на акциите на компанията да бъде подложена на сериозен натиск", пише Гордън. "Числата не лъжат и компанията е изправена пред нарастващ проблем на търсенето."