Базирана в Краков компания, регистрирана на Варшавската фондова борса, която търгува с дрехи, обувки и аксесоари за обзавеждане на дома в Интернет - Answear.com, възнамерява да издаде нови акции, за да закупи компании, принадлежаща на Fashion Trends Group (FTG), също регистрирана в Краков, съобщи Parkiet.

Answear.com ще поеме т.нар. организирана част от предприятието, която включва, наред с другото: уебсайтовете на Sneakerstudio и PRM, както и два физически бутика в Краков и Варшава, а също и договори за марка и екипи за продажби и маркетинг.

FTG има двама собственици - Лукаш Лепчински (80 процента от акциите) и JPO Invest, компания, регистрирана в Люксембург.

Sneakerstudio управлява онлайн магазини в страните от Централна и Източна Европа и продава марки като Adidas Originals, New Balance, Carhartt и Veja на западноевропейските пазари, включително чрез глобален уебсайт, поддържан на английски език.

PRM е нова концепция, която се вписва в съвременните пазарни тенденции и предлага продукти от сегмента на луксозното улично облекло и мода, като известни и ценени марки в Западна Европа, например Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV или Rick Owens.

По предварителни данни придобитата компания е имала 136 милиона полски злоти (28.61 милиона евро) приходи през 2022 г., но е била нерентабилна. Планира се тази година да достигне точката на рентабилност.

Цялата компания FTG (портфолиото й включва и марката Yessport) показа 173 милиона полски злоти (36.4 милиона евро) приходи от продажби през 2021 г. (оборотът е нараснал с 33% на годишна база) и 3 милиона PLN (631 195 евро) нетна загуба. Повечето от приходите са от износ (84%).

Приходите за 2022 г. са на подобно ниво, но оперативната загуба по предварителни оценки на FTG се задълбочава.

Румънският онлайн търговец Vivre, който работи и в България, е пред фалит

Румънският онлайн търговец Vivre, който работи и в България, е пред фалит

Кредиторите отхвърлиха втория план за преструктуриране на компанията

Финансовите резултати се влошиха поради недостига на оборотен капитал, пандемията и избухването на войната в Украйна, което допринесе за увеличаване на разходите.

Както FTG съобщи в своя доклад за 2021 г., публикуван миналата година, войната за Украйна означаваше, че компаниите, които се изтеглят от Русия, трябваше да ликвидират стоки в други страни, което доведе до повишена ценова конкуренция.

"На този етап не бихме искали да разкриваме твърде много подробности за нашите планове за развитие, но виждаме голям потенциал в тази продуктова категория на пазарите, където Answear работи в момента, както и много синергии в продуктовата и оперативната област и на двата бизнеса. Искаме да доразвием придобитите марки, като използваме решения за електронна търговия и логистика, разработени от Answear. С навлизането в този сегмент, който по дефиниция генерира по-високи кошници, като същевременно поддържа качеството и по-ниските единични разходи за операции благодарение на мащаба, вече генериран от Answear, той предлага интересни перспективи за постигане на добра рентабилност на продажбите в нови магазини и достигане до нови групи клиенти", каза Кристофър Байолек, президент на Answear.com.

Douglas се разделя с българския си партньор: Какво планира германският козметичен гигант за клиентите си у нас?

Douglas се разделя с българския си партньор: Какво планира германският козметичен гигант за клиентите си у нас?

В момента международната верига работи на българския пазар с две отделни марки Douglas и Beauty Zone

Той добави, че е харесва марките и премиум стрийт облекло и маратонките, които FTG продава.

"Всички прогнози предполагат динамичен растеж на пазара на премиум продукти, в който ние също вярваме и сме убедени, че тази сделка ще ни позволи да навлезем в този сегмент още по-бързо и да се развиваме ефективно в него", посочи още Байолек.

Answear.com е първият полски онлайн мултибранд магазин, предлагащ богат избор от дрехи, обувки и аксесоари от над 500 световни марки. Понастоящем Answear.com оперира на 11 пазара и планира експанзия на нови. Марката се основава на собствен логистичен център, който позволява оптимизиране на разходите и подобряване на логистиката.