Apple Inc. отчете първите си две поредни тримесечия със спад на продажбите и печалбата от над две години насам. Технологичният гигант обаче демонстрира растяща сила на останалите си бизнеси, освен продажбата на iPhone, както и заяви, че острият спад в Китай показва признаци на възстановяване, пише The Wall Street Journal.
Печалбата се срина с 16 процента до $11,56 милиарда за трите месеца до края на март, а приходите - с 5 процента до $58,02 милиарда.Продажбите на iPhone - дългогодишният двигател зад Apple - падат със 17 процента до $31 милиарда. Сред основните причини е решението на потребителите да задържат старото си устройство по-дълго преди да го сменят.
Резултатите на компанията все пак надхвърлиха очакванията на анализаторите. А главният изпълнителен директор Тим Кук подчерта, че има причина за надежда в проблемни региони, включително Китай, където потребителите реагират добре на намалените цени и предложенията за финансови продукти.
"Поглеждайки назад в последните пет месеца, ноември и декември бяха най-голямо предизвикателство и това е окуражаваща тенденция", заяви Кук. Компанията очаква приходите от настоящото тримесечие да бъдат между $52,5 милиарда и $54,5 милиарда - над очакванията на анализаторите.
Apple се похвали и с продължаващ растеж на приходите от услуги, които се покачиха с 16 процента. Компанията заяви още, че ще добави нови $75 милиарда към продължаващата програма за обратно изкупуване на акции. Както и нов 5-процентен ръст на дивидентите.
В отговор, инвеститорите покачиха цената на акциите с над 5 процента след края на редовната търговия. Преди ръста Apple успя да поскъпне с 27 процента от началото на годината, като почти възстанови загубите от последните два месеца на миналата година. Пазарната капитализация е напът отново да надхвърли $1 трилион.
Отчетът на Apple идва след смесени резултати от останалите технологични гиганти, включително спад при Google, която изтри 8 процента от пазарната ѝ капитализация - най-лошият спад от над шест години.
Amazon отчете най-слабият си растеж на приходите от четири години насам, докато Microsoft надхвърли $1 трилион капитализация за първи път, след като отчете добра печалба миналата седмица.
Пътят напред пред Apple е концентриран в бизнеса със услугите, включително продажба на приложения и месечни абонаменти за музикалната услуга. Останалите продукти на компанията също се продават добре - iPad носи 22% повече продажби, растат и приходите от AirPods и други.