Apple Inc. отчете първите си две поредни тримесечия със спад на продажбите и печалбата от над две години насам. Технологичният гигант обаче демонстрира растяща сила на останалите си бизнеси, освен продажбата на iPhone, както и заяви, че острият спад в Китай показва признаци на възстановяване, пише The Wall Street Journal.

Печалбата се срина с 16 процента до $11,56 милиарда за трите месеца до края на март, а приходите - с 5 процента до $58,02 милиарда.Продажбите на iPhone - дългогодишният двигател зад Apple - падат със 17 процента до $31 милиарда. Сред основните причини е решението на потребителите да задържат старото си устройство по-дълго преди да го сменят.

Резултатите на компанията все пак надхвърлиха очакванията на анализаторите. А главният изпълнителен директор Тим Кук подчерта, че има причина за надежда в проблемни региони, включително Китай, където потребителите реагират добре на намалените цени и предложенията за финансови продукти.

"Поглеждайки назад в последните пет месеца, ноември и декември бяха най-голямо предизвикателство и това е окуражаваща тенденция", заяви Кук. Компанията очаква приходите от настоящото тримесечие да бъдат между $52,5 милиарда и $54,5 милиарда - над очакванията на анализаторите.

Защо бъдещето на Apple зависи от хората, които не ползват нейните устройства?

Защо бъдещето на Apple зависи от хората, които не ползват нейните устройства?

Ще може ли компанията да скъса със стария си навик и да намери път отвъд iPhone?

Apple се похвали и с продължаващ растеж на приходите от услуги, които се покачиха с 16 процента. Компанията заяви още, че ще добави нови $75 милиарда към продължаващата програма за обратно изкупуване на акции. Както и нов 5-процентен ръст на дивидентите.

В отговор, инвеститорите покачиха цената на акциите с над 5 процента след края на редовната търговия. Преди ръста Apple успя да поскъпне с 27 процента от началото на годината, като почти възстанови загубите от последните два месеца на миналата година. Пазарната капитализация е напът отново да надхвърли $1 трилион.

Отчетът на Apple идва след смесени резултати от останалите технологични гиганти, включително спад при Google, която изтри 8 процента от пазарната ѝ капитализация - най-лошият спад от над шест години.

Amazon отчете най-слабият си растеж на приходите от четири години насам, докато Microsoft надхвърли $1 трилион капитализация за първи път, след като отчете добра печалба миналата седмица.

Пътят напред пред Apple е концентриран в бизнеса със услугите, включително продажба на приложения и месечни абонаменти за музикалната услуга. Останалите продукти на компанията също се продават добре - iPad носи 22% повече продажби, растат и приходите от AirPods и други.

Apple Music надмина Spotify по платени абонати в САЩ

Apple Music надмина Spotify по платени абонати в САЩ

Общият брой на абонатите на Spotify обаче е значително по-голям