Най-продаваната луксозна марка в света след първите два месеца на годината е Mercedes-Benz. Но лидерът за миналата година BMW започна да възвръща позициите си още през февруари.

Продажбите на марката BMW в световен мащаб през миналия месец нараснаха с 9,1% до 143 419 единици, докато новите регистрации на Mercedes се увеличиха с11 % до 133 752. Третият в класирането Audi постигна ръст от 3,3% и продаде 126 500 автомобила, информира Auto Motor und Sport.

От началото на годината продажбите на BMW отбелязват скок от 8,3% до 277 304 единици. Но компанията изостава по този показател от Mercedes, чиито двумесечни доставки се увеличиха с 16% до 284 566 автомобила. Audi отбелязва най-бавен темп на растеж сред трите немски премиум марки с двумесечно увеличение на продажбите с 3,6 на сто до 269 650 броя.

BMW обяви официално, че продажбите на концерна BMW, включително автомобилите Mini и Rolls-Royce, са се увеличили със 7,9% до 163 965 автомобила през февруари.

BMW очаква нов тласък на продажбите с лансирането на новия SUV - X1, както и първата пълна година на продажбите на новото поколение на седана Серия 7.

Дитер Цече, главен изпълнителен директор на Mercedes, обеща марката да стане глобален лидер сред премиум производителите по годишни продажби до 2020 г. Mercedes се възползва от разширяващата си гама на компактните модели и отбелязва раздвижване на бизнеса си в Китай.

През миналата година BMW запази титлата на най-голям луксозен автомобилен производител в света, след като продажбите на марката достигнаха 1 910 000 автомобила, или ръст от 5,2% спрямо предходната година и за 11-и пореден път, след като през 2005-а отне палмата на първенството от Mercedes.