Потребителите на онлайн банката Revolut в Букурещ достигнаха 500 000, става ясно от доклад на компанията, цитиран от Romania Insider. Това нарежда румънската столица на второ място в топ 10 на градовете с най-много клиенти на финансовото приложение. Класацията се оглавява от Лондон, следват Букурещ, Дъблин, Варшава, Будапеща, Париж, Мадрид, София, Вилнюс и Барселона.
Според официалните данни дигиталната банка се радва на популярност сред жителите на пет столици, разположени в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), които натрупват почти 1,5 милиона потребители.
В Букурещ Revolut отчита много добър резултат по отношение на процента на приемане на приложението с 41% от активното население. Четирима от десет жители на румънската столица на възраст между 15 и 64 години имат дебитна карта Revolut и я използват за ежедневни банкови операции и транзакции: за обмяна на валута, плащания към търговци, спестявания, заеми за лични нужди, инвестиции, или за да контролират бюджета си.
Източник: Revolut
Най-висок процент на ползващите услугите на дигиталната банка сред населението в трудоспособна възраст в топ 10 на градовете е регистриран в Дъблин (86%) и Вилнюс (45%), следвани от Букурещ (41%), София (35%), Варшава (30%) и Будапеща (28%). В Лондон са отчетени 19%. От Revolut коментират, че на национално ниво са достигнали до 31% от активното население.
От доклада на Revolut става ясно, че една трета от клиентите (29%) попадат във възрастовата група 25-34 години, 24% са от групата 35-44 години, а 23% са във възрастовата група 18-24 години. Финансовото приложение започва да добива популярност и сред по-възрастните хора (16% от възрастовата група 45-54 години и 6% от възрастовата група 55-64 години). Основната причина за това е, че дигиталната банка разнообрази портфолиото си от продукти и функции.
Така приложението еволюира от специализирано в бързи преводи и обмяна на валута, предпочитано най-вече от любителите на пътуванията, до основна банкова сметка за много хора.
През 2015 година Revolut стартира дейността си във Великобритания, като започна да предлага парични преводи и обмен. Днес повече от 25 милиона клиенти по целия свят използват десетки продукти на дигиталната банка и извършват над 330 милиона транзакции на месец.