Германският търговец на козметика Douglas съобщи, че ще се стреми към първично публично предлагане (IPO) на стойност 1,1 милиарда евро на Франкфуртската фондова борса, като листването трябва да приключи през първото тримесечие на 2024 г. в зависимост от условията на капиталовия пазар.

IPO-то включва допълнителна капиталова инжекция от около 300 милиона евро от настоящите акционери, казаха от компанията.

Приходите от него ще бъдат използвани за намаляване на дълга, докато останалите заеми ще бъдат рефинансирани при по-добри условия.

"Идеално позициониран"

"Douglas Group е в идеална позиция за по-нататъшно капитализиране на големия и устойчив европейски първокласен пазар за красота", каза главният изпълнителен директор Сандер ван дер Лаан в изявление, наричайки IPO "логичната следваща стъпка" в стратегията за растеж на компанията.

Зелена светлина: Douglas се разделя с българския си партньор

Зелена светлина: Douglas се разделя с българския си партньор

Какво планира германският козметичен гигант за клиентите си у нас?

Бизнесът, подкрепен от CVC Capital Partners, ще бъде второто листване в Германия тази година, ако се осъществи, след IPO-то на производителя на части за резервоари Renk в началото на февруари.

Освен Douglas има поне четири други големи първични публични предлагания, планирани за първата половина на годината, казаха източници на Ройтерс.

Предвидените продажби на акции идват след тихи две години за първични публични предлагания, тъй като растящите разходи по дълга и геополитическата несигурност понижиха настроенията към нови листвания на акции.

Изпълнение на продажбите

През февруари Douglas обяви, че продажбите на групата през първото тримесечие са се увеличили с 8,0% (на отчетена база) до приблизително 1,56 милиарда евро, водени от продължаващия омниканален растеж - продажбите в магазините са се увеличили с 6,7%, докато електронната търговия е нараснала с 10,7 на сто.

Рентабилността на компанията също отбеляза значително подобрение през първото тримесечие - коригираната EBITDA се покачи с 12,6% до 348,3 милиона евро, което доведе до по-висока корекция.

Douglas се разделя с българския си партньор: Какво планира германският козметичен гигант за клиентите си у нас?

Douglas се разделя с българския си партньор: Какво планира германският козметичен гигант за клиентите си у нас?

В момента международната верига работи на българския пазар с две отделни марки Douglas и Beauty Zone