"Вагонен завод - Интерком" в град Дряново, работи по проекта "Сокол", който ще създаде иновативен български вагон от ново поколение. От предприятието, което е със 103 годишна история заявиха за Money.bg, че проектът предвижда модернизация на 15 броя пътнически вагони В-84, които са основната част от превозния парк на БДЖ-"Пътнически превози" и са произведени в завода през 80-те години на 20 век.
Инвестицията е в размер на близо 27 милиона лева
Договорът е по обществена поръчка за 15 вагона и е на обща стойност 26,6 милиона лева без ДДС, тоест по 910 000 евро или 1 779 000 лева на вагон.
За осъществяването на проекта е ангажиран екип от 35 високо квалифицирани инженери, конструктори и дизайнери от Германия, Украйна, София и Дряново. По-голямата част от оборудването за новите вагони се доставя от чужбина, при това - от най-известните марки.
Източник: “Вагонен завод – Интерком” АД
Спирачките са Knorr, модел 2021 година, вратите са електрически - IFE, произведени в Австрия. Седалките ще са от Германия, а част от вътрешното оборудване идва от Украйна. Прозорците със стъклопакетите и металните шкафове се правят у нас.
Новите вагони ще бъдат изцяло климатизирани, с видеонаблюдение, аудио и видео уредба, вакуумни тоалетни, автоматични рампи за хора с увреждания, стойки за велосипеди и ЛЕД осветление. Предвижда се и вагон-бюфет.
Вагоните могат да бъдат прикачени и към високоскоростни влакове, които да се движат по железопътните линии на Европа
Макар че в България няма условия за движение на високоскоростни влакове, все пак у нас има места, по които могат да развива добра скорост от 130 км/час и дори 160 км/час. Ако се създаде организация и железниците работят с такива новите вагони, дори и скорост от 130 км/час ще даде огромни резултати, коментират от завода в Дряново.
Източник: “Вагонен завод – Интерком” АД
Предстоят преговори с БДЖ за прикачването и движението на новите вагони на български влакове, както и преговори с чуждестранни европейски компании за закупуване на вагоните и прикачването им към международни влакови композиции.
Към момента вече има интерес от контрагенти от Франция, Северна Македония, Гърция и Испания.
насо
на 03.02.2023 в 20:43:01 #1Може и по-добре. В днешно време има вагони без стъпала между перон и вагон, автоматично отваряне на всички, дори и на тоалетните врати, на по 2 етажа и т.н. Алуминиевият под от втората снимка е хлъзгав при намокряне - има различни пластмасови покрития, които са и по-леки, безопасни и икономични.