Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос публикува своето писмо за акционерите за 2020 г. Внего той сигнализира за важна промяна в стратегическия фокус на Amazon, пише Forbes, цитирайки акценти от писмото.

"Винаги сме искали да бъдем най-ориентираната към клиентите си компания на Земята.Няма да променим това.Това е, което ни доведе тук.Но аз се ангажирам с още нещо.Ще бъдем най-добрият работодател на света и най-сигурното място за работа. "

Amazon е многогодишен лидер в класацията за потребителски опит - позиция, която е спечелена отчасти чрез безмилостен фокус върху това да върши всичко безпогрешно за клиентите си.

"Amazon е чисто и просто въплъщение на компетентността", твърди писателят Франклин Фоър

Имиджът на марката на Amazon обаче е сложен, тъй като компанията обслужва много различни групи - не само отделни потребители, но и институции (чрез нейното подразделение на Amazon Web Services), както и трети страни продавачи (които изброяват своите продукти за продажба в Amazon) и, разбира се, собствените служители на компанията. И някои членове на тези групи виждат недостатъци върху марката Amazon.

Някои твърдят, че Amazon проявява антиконкурентно поведение, други критикуват компанията за нейната работна среда

В писмото си Безос се обръща именно към тези хора, като подчертава това, което той вижда като стойността, която те извличат от Amazon. Към служителите си обаче Безос посвещава цял раздел от писмото си - като им обещава, че компанията ще се превърне в още по-добър работодател.

Критиците със сигурност ще представят коментарите на Безос като нищо повече от един добър PR, а не като оперативна стратегия. Това може и да е така. Възможно е обаче Безос честно да си признава ключово предизвикателство за компанията. Защото известен факт е, че доволните и лоялни служители помагат за създаването на доволни и лоялни клиенти, които от своя страна помагат за създаването на още по-доволни и лоялни служители.

Към акционерите, Безос се обръща по този начин:

"Вашата цел трябва да бъде да създавате добавена стойност за всеки, с когото общувате. Всеки бизнес, който не създава добавена стойност за тези, до които се докосва, дори и да изглежда успешен на повърхността, няма да продължи дълго."

Безос винаги е бил проницателен бизнесмен и определено ще бъде интересно да видим дали и как Amazon ще изпълнява новата си мисия, насочена най-вече към служителите си.

Независимо дали наистина ще има някаква голяма промяна или не, със сигурност един от най-успешните главни изпълнителни директори в света е доказал, че мисли както за служителите си, така и за своите клиенти. А именно това е нещото, което трябва да следва всеки предприемач.