Експортът на швейцарски часовници през януари е спаднал с 7,9% — до 1,52 млрд. швейцарски франка ($1,54 млрд.) в сравнение със същия период на 2015 година.
Най-силно намаление е било отчетено на най-големите пазари на тази продукция в света – Хонконг и САЩ, съответно 33,1% и 13,7% , съобщи Федерацията на швейцарската часовникарска промишленост, цитирана от rns.online.
От друга страна силен ръст на продажбите е постигнат в Япония - 35,8%, както и на някои от по-големите пазари в Европа.
Производителите на луксозни часовници, като Rolex и Cartier, се сблъскват с увеличаване на производствените разходи. А заради скъпия франк се намали търсенето в Китай. След терористичните акции в Париж, се намалsяха и туристите в Европа.
През 2015 г. износът на швейцарски часовници спадна с 3,3% - до 21,5 млрд. швейцарски франка ($21,8 млрд.),което бе първият отрицателен резултата на бранша от 2009г., отбелязва Bloomberg.