Износът на прочутите в цял свят швейцарски часовници скочи през април с 18,2% на годишна база до 2,549 млрд. швейцарски франка, съобщи Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. През март този показател нарасна символично с 1,5%. Това е първото осезаемо повишение на показателя за повече от година, като се има предвид и постоянния, макар и неголям месечен спад през миналата година.

Доставките през април на ръчни часовници в чужбина, които представляват основната част от износа, нараснаха с 19,5% на годишна база, до 1,453 млрд. франка.

Износът на швейцарски часовници е важен показател за потреблението на луксозни стоки като цяло в световен мащаб, като динамиката е показателна и за състоянието на търсенето на диаманти.

По-конкретно, през април на годишна база продажбите на швейцарски часовници за САЩ скочиха с 50% до 851,9 млн. франка, а за Япония се увеличиха с 1,6% до 144,5 млн. франка.

Същевременно доставките на швейцарски часовници за Сингапур спаднаха с 9,2% до 132,2 млн. франка, за Китай - с 30,5% до 131,7 млн. франка, а за Хонконг - с 22,8% до 131,1 млн. франка.

На първите шест държави се падат 61,5% от пазара на продажби на швейцарски часовници през април. Като цяло доставките на часовници за тези шест държави са скочили увеличиха с 34,9% спрямо април миналата година.

Така за първите четири месеца на годината като цяло износът се е увеличил с 4% спрямо същия период на 2024 г., основно заради значителния скок на износа за април.

Положителното търговско салдо на Швейцария за април 2025 г. възлиза на 6,327 млрд. швейцарски франка, в сравнение с 5,371 млрд. швейцарски франка за март, сочат митническите данни.

В номинално изражение износът на страната през април е намалял с 9,2% спрямо предходния месец, до 25,230 млрд. швейцарски франка, а вносът е спаднал с 15,6%, до 18,902 млрд. швейцарски франка. Обемът на износа от Швейцария в реално изражение през миналия месец е намалял с 3,3%, а на вноса - с 10%.

Износът на прочутите швейцарски часовници, смятани за индикатор на търсенето на луксозни стоки, пада дори в САЩ

Износът на прочутите швейцарски часовници, смятани за индикатор на търсенето на луксозни стоки, пада дори в САЩ

Спадът започнал през миналата година, продължава и тази