Износът на прочутите швейцарски часовници през февруари е спаднал с 8,2% на годишна база до 1,983 млрд. швейцарски франка (2,26 млрд. долара), съобщиха от Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия, пише Финмаркет.

През януари този показател нарасна с 4,1%. Общо за двата първи месеца на годината спрямо същия период на 2024 г. обаче, спадът при износа на швейцарските часовници е 2,4%.

Доставките в чужбина на ръчни часовници, които съставляват основната част от износа (около 85%), през февруари също спаднаха с 8,2% на годишна база, до 1,886 млрд. франка.

Износът на швейцарски часовници е важен индикатор за оценка на потреблението на луксозни продукти като цяло в световен мащаб, като динамиката му е показателна, наред с другото, и за състоянието на търсенето на диаманти.

През февруари продажбите на швейцарски часовници за Китай, който е един от основните пазари за тези стоки, се сринаха с 25% спрямо данните от предходната година, а за Хонконг - с 12,5%. На Китай и Хонконг общо се падат 15% от покупките на швейцарски часовници в чужбина. Голям е спадът на продажбите и в Япония - с 19%, където се реализира 6% от емблематичната швейцарска стока.

При най-големият пазар на швейцарски часовници, САЩ (17% от световните покупки), потреблението за февруари на годишна база е намаляло със 7%.

В най-важната за търсенето категория в луксозния сегмент над 3000 франка - на която се падат 80% от приходите от износ на ръчни часовници - стойността на износа спада със 7% на годишна база. Сегментът с цени от 500-3000 франка отбеляза на февруари най-рязък спад годишен спад - с 15%. Само износът на швейцарски часовници с цена под 200 франка бележи ръст, макар и само с 3%.

Износът на прочутите швейцарски часовници спада, но за САЩ расте

Износът на прочутите швейцарски часовници спада, но за един голям пазар расте

Само за ноември износът на тази стока възлиза на 2,68 млрд. долара