Износът на прочутите швейцарски часовници през февруари е спаднал с 8,2% на годишна база до 1,983 млрд. швейцарски франка (2,26 млрд. долара), съобщиха от Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия, пише Финмаркет.
През януари този показател нарасна с 4,1%. Общо за двата първи месеца на годината спрямо същия период на 2024 г. обаче, спадът при износа на швейцарските часовници е 2,4%.
Доставките в чужбина на ръчни часовници, които съставляват основната част от износа (около 85%), през февруари също спаднаха с 8,2% на годишна база, до 1,886 млрд. франка.
Износът на швейцарски часовници е важен индикатор за оценка на потреблението на луксозни продукти като цяло в световен мащаб, като динамиката му е показателна, наред с другото, и за състоянието на търсенето на диаманти.
През февруари продажбите на швейцарски часовници за Китай, който е един от основните пазари за тези стоки, се сринаха с 25% спрямо данните от предходната година, а за Хонконг - с 12,5%. На Китай и Хонконг общо се падат 15% от покупките на швейцарски часовници в чужбина. Голям е спадът на продажбите и в Япония - с 19%, където се реализира 6% от емблематичната швейцарска стока.
При най-големият пазар на швейцарски часовници, САЩ (17% от световните покупки), потреблението за февруари на годишна база е намаляло със 7%.
В най-важната за търсенето категория в луксозния сегмент над 3000 франка - на която се падат 80% от приходите от износ на ръчни часовници - стойността на износа спада със 7% на годишна база. Сегментът с цени от 500-3000 франка отбеляза на февруари най-рязък спад годишен спад - с 15%. Само износът на швейцарски часовници с цена под 200 франка бележи ръст, макар и само с 3%.