Европейската комисия съвсем не е приключила с Google. След като Брюксел наложи три отделни глоби на технологичния гигант на обща стойност над €8 млрд., сега Комисията провежда още две разследвания, съобщава Politico.
Обект на интерес е рекламната технология на гиганта, която е в сърцето на бизнеса модела на компанията. Тя позволява на рекламодателите да купят достъп до потенциалните си клиенти в рамките на по-малко от секунда, благодарение на автоматизиран процес. Технологията е сложна и е основен източник на приходи за технологичния гигант.
През последните пет години обаче конкурентите на Google настояват Европейската комисия да разгледа внимателно практиките на гиганта в областта заради притеснение от неконкурентно поведение. И Брюксел явно се е вслушал в тях.
Двете разследвания проследяват начина, по който американската компания събира и използва данните на потребителите, както и практиките ѝ в рекламния бизнес.
В САЩ и Великобритания Google също е обект на разследване заради рекламната си екосистема и начините, по които събира, съхранява и управлява събраните данни.
В Европейския съюз Google може да се наложи да плати до 10% от годишния си оборот — два пъти, ако и двете разследвания завършат със заключения за нарушение. Брюксел вече глоби компанията три пъти през последните пет години: един път за антиконкурентно поведение при търсачката (€2,42 млрд.); за използване на Android за засилване на доминиращата си позиция (€4,34 млрд.); и са незаконни практики при интернет рекламата (€1,49 млрд.).