Френският орган за защита на конкуренцията заяви, че е информирал Meta Platforms, че собственикът на Facebook е обвинен в злоупотреба с господстващото си положение в сектора на онлайн рекламата.

"До Meta е подадено възражение", се казва в изявление на властите, добавяйки, че разследването, което вероятно ще продължи няколко месеца, е в ход и че това не означава, че компанията (непременно) ще бъде призната за отговорна.

Говорител на френския орган за защита на конкуренцията заяви пред Reuters, че процедурата е задействана от жалба, подадена през октомври 2022 г. срещу Adloox - рекламна платформа, която оттогава е закупена от частната американска компания Scope3.

През април френски медийни компании, включително TF1, France TV и BFM TV заявиха, че съдят Meta за това, което според тях са "незаконни бизнес практики".

Компанията ще бъде съдена и в Испания през октомври по жалба за 551 милиона евро (645,06 милиона долара), подадена от повече от 80 медийни компании, обвиняващи я в нелоялна конкуренция при рекламата.

А антитръстовите регулатори на ЕС вече глобиха Meta, както и Apple за това, което според тях представлява нарушение на правото на ЕС.

Meta ще автоматизира напълно рекламите си с изкуствен интелект до една година

Meta ще автоматизира напълно рекламите си с изкуствен интелект до една година

Рекламата допринася за 97% от приходите на компанията на Марк Зукърбърг

Европейската комисия през ноември 2024 г. наложи глоба от близо 800 милиона евро на компанията-майка на Facebook - Meta, за "практики на злоупотреба" във връзка с онлайн платформата за обяви Marketplace, съобщи тогава АР.

Това стана след дългогодишно разследване, което установи, че компанията е злоупотребила с доминиращата си позиция и е имала антиконкурентно поведение.

Комисията обвини Meta, че изкривява пазара, като обвързва своя бизнес с онлайн обяви със социалната си мрежа, автоматично излагайки потребителите на Facebook на Marketplace, "независимо дали го искат или не" и изключвайки конкурентите.

Комисията също така изрази загриженост за това, че Meta налага нелоялни търговски условия с правила за обслужване. 

От Meta заявиха тогава, че решението не доказва никаква "конкурентна вреда" за съперниците или потребителите и "игнорира реалностите на процъфтяващия европейски пазар за онлайн услуги за обяви."