Компанията майка на Facebook Meta Platforms ще автоматизира напълно рекламите си чрез AI до края на 2026-а година, пише The Wall Street Journal. Идеята е да се даде възможност на брандовете да създават и таргетират реклами, използвайки изкуствен интелект.
Рекламната платформа на Meta вече предлага някои AI инструменти, които могат да генерират вариации на съществуващи реклами и да правят малки промени в тях, преди да насочат рекламите към потребителите във Facebook и Instagram. Сега компанията иска да помогне на брандовете да създават концепции за реклама от нулата.

Източник: GettyImages
Рекламата, зад която стои изкуствен интелект, е част от по-голямата визия на Марк Зукърбърг за развитието на неговата компания. Рекламата представлява голяма част от бизнеса на Meta, допринасяйки за 97% от нейните приходи за 2024-та година. Освен това финансира нейните инвестиции за милиарди долари в AI чипове и центрове за данни, както и за обучение на AI модели.
Използвайки рекламните инструменти, разработвани от Meta, една марка може да представи изображение на продукта, който иска да промотира, заедно с цел за бюджета, а изкуственият интелект би могъл да създаде цялата реклама, включително изображения, видео и текст. След това системата ще решава към кои потребители на Instagram и Facebook да я насочи и ще предлага бюджет.
Meta планира да позволи на рекламодателите да персонализират своите реклами, като използват изкуствен интелект, така че потребителите да виждат различни версии на една и съща реклама в реално време, въз основа на най-различни фактори.
Компании като Snap, Pinterest и Reddit инвестират все повече в инструменти за изкуствен интелект и машинно обучение, за да привлекат рекламодатели на един силно конкурентен рекламен пазар.