Heineken отчете два пъти по-големи доставки от очакванията на анализаторите за първото тримесечие на годината благодарение на ръст в продажбите в Азия и Латинска Америка. Добрият резултат изпрати акциите на компанията с 4,6% нагоре, съобщава Bloomberg.

Продажбите на третият по големина бирен производител в света са нараснали със 7 на сто, докато експертите залагаха на увеличение от не повече от 2,4 на сто.

Чистата печалба на Heineken обаче е намаляла с 54% до 265 милиона евро. До някъде този резултат се дължи на продажбата на бизнеса за опаковки на корпорацията в Мексико.

И все пак успехът на холандския производител е голям. Продажбите в Азия са скочили с цели 23 на сто или пет пъти по-бързо от очакванията. Големият ръст до голяма степен се дължи на празненствата покрай китайската нова година.  

В региона на Африка и Средния Изток най-голям напредък компанията отбелязва в Етиопия и Нигерия въпреки сложната ситуация в тези страни заради ниските цени на петрола.