Броени дни, след като румънските власти сигнализираха Европейската агенция за авиационна безопасност заради отменени и закъснели полети на нискотарифната авиокомпания WizzAir, органите в България също поискаха от превозвача да вземе спешни мерки срещу неуредиците, заради които стотици пътници губят време, нерви и пари по летищата в света.

Контекст: Нискотарифните авиопревозвачи успяват да постигнат значително по-ниски цени на билетите чрез оптимизация както на предлаганата услуга, така и на маршрутната си мрежа и авиопарка. Така самолетите им обикновено обслужват по няколко дестинации дневно.

Заради отменени полети: Румъния иска евроразследване на WizzAir
Обновена

Заради отменени полети: Румъния иска евроразследване на WizzAir

И български пътници редовно се оказват "в капан" заради нискотарифни авиокомпании

Това намалява разходите, но и създава рискове - закъснение на едно летище може да "повлече" след себе си проблеми с още куп последващи полети, включително изпускане на предварително заявени слотове за излитане и кацане и т.н. Това проваля трансфери и поставя в риск програмите на туроператорите в разгара на сезона.

Преди дни стотици български пътници чакаха часове наред във Франкфурт и Бари, защото късните им самолети за София закъсняха толкова много, че в крайна сметка пасажерите прекараха цялата нощ на летищата. В края на май пък закъснял и пренасочен полет стана повод наши сънародници да се барикадират в самолета.

WizzAir остават само с 2 самолета във Варна, ето кои дестинации отпадат

WizzAir остават само с 2 самолета във Варна, ето кои дестинации отпадат

Местното търсене не е отговорило на очакванията на авиокомпанията

Детайли: Главният директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" Анелия Маринова е посочила на представители на WizzAir, че само от началото на 2023 г. в дирекцията са получени над 500 жалби от пътници на авиокомпанията, а над 200 не са били обработени от превозвача.

От началото на юли на международните летища у нас са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са били изпълнени с повече от 2 часа закъснение.

Срещата идва седмица, след като от туристическия бранш се оплакаха на ресорното министерство от зачестяващи проблеми с полетите.

Какво следва: До петък - 11 август, WizzAir трябва да представят план с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети.

От авиокомпанията са поели ангажимент през следващите 3 седмици да разгледат всички над 200 необработени жалби, като по думите на нейните представители "грешка в информационната система" е причина да не бъдат получени оплакванията.

От този месец ще започнат редовни срещи между ГВА и WizzAir.