Китайският план за въвеждане на дигиталния юан започна да получава подкрепата (доброволна или принудителна) и на технологичния сектор, предаде Techcrunch.

Oнлайн търговецa JD.com, който е основният конкурент на Alibaba, изтъкна, че вече е започнал да плаща на някои служители в дигиталната валута. Така тя се превръща в първия представител на сектора, който плаща заплатите на служителите си в дигиталната валута.

Експериментите на Пекин с нея започнаха през последните няколко месеца. През октомври миналата година Шенжен, южен град, известен със своята прогресивна икономическа политика, предостави цифрова валута на стойност 10 милиона юана на 500 хил. жители, които след това можеха да използват парите за пазаруване при определени онлайн и физически търговци.

В последствие експериментът беше повторен в още няколко града. Жителите им трябваше да кандидатстват чрез избрани банки, за да започнат да получават и плащат с цифрови юани.

Инициативата за дигитален юан е колективно усилие, включващо китайските регулатори, търговските банки и доставчиците на технологични решения. На пръв поглед схемата все още имитира циркулирането на физическия юан; под ръководството на централната банка, шестте основни търговски банки в Китай, включително Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), разпространяват цифровия юан на по-малки банки и мрежа от доставчици на технологични решения, които от своя страна ги препращат към крайните потребители.

Например JD.com си партнира с ICBC, за да плаща заплатите на служителите си. Освен нея, други компании, които изпробват юана при разплащанията на заплатите, са платформата за видео стрийминг Bilibili, доставчикът Meituan и платформата за споделено пътуване Didi.

В работата по юана участват също гигантът Tencent и Ant Group на Джак Ма, която е съсредоточена върху изграждането на инфраструктурата.