Във Великобритания по време на пандемията 3,2 милиона британски семейства станаха собственици на домашни любимци, съобщава The Telegraph, цитирайки проучване на Асоциацията на производителите на храни за домашни любимци (PFMA).
Броят на домакинствата във Великобритания с домашни любимци за последната година и половина нарасна до 17 милиона и отношението към последните започна да се променя. Представители на продукти за домашни любимци коментират, че хората харчат повече пари от откогато и да било за множество различни стоки и услуги - от застраховки до ваксини, от гурме храна до дизайнерско облекло за кучета и котки.
Инвеститорите от секторите, свързани с домашни любимци, не можеха да пропуснат тази възможност. Германският конгломерат JAB, стоящ зад Pret a Manger и Krispy Kreme, придоби две британски застрахователни компании за домашни любимци - Cardif Pinnacle и Figo Pet Insurance. Сумата на сделките не беше оповестена.
Инвестиционните компании EQT и Hellman & Friedman се състезават за покупката на търговеца на храни за домашни любимци Zooplus - и двете предлагат 3,4 млрд. евро (2,9 млрд. британски лири).
На фона на нарастващия интерес към домашните любимци, британската верига Pets At Home за първи път надхвърли £1 милиард годишни приходи, а цената на акциите й нарасна с повече от 100%.
А с наближаването на Коледа компаниите започнаха да се възползват от желанието на собствениците да поглезят своите питомци. Компанията Pets At Home инвестира в Tailster, услуга, която позволява на собствениците да наблюдават дистанционно своите домашни любимци, докато ги разхождат наети за това професионалисти. Хотелът Country Dog Hotel & Spa в Бриджуотър предлага процедури за кучета, като ръчни масажи и горещи вани, обещавайки домашните любимци да бъдат "разхождани и гушкани".