"Карлсберг България" увеличава пазарния си дял на българския пазар до 31.6% през 2017 година. Това стана ясно от представяне на резултатите на компанията на специално събитие в София.

Най-голям принос за резултата на компанията имат двете й местни марки - "Пиринско" и "Шуменско", като първата е най-продаваната бира въобще на пазара с дял от 19.8% за миналата година. "Шуменско" отбелязва ръст от 15% в обем през 2017-а спрямо предходната и това му отрежда 10% дял от общия пазар на бира в страната.

Новата година започна още по-силно за двете марки. За първите два месеца на 2018 г. "Карлсберг България" постига 33,1% дял в обем и 32,6% дял в стойност от бирения пазар, съобщиха от компанията.

"Пиринско" отчита 20,7% дял, а "Шуменско" - 10,1% дял за същия период, по последни данни на агенция Nielsen A/S. И при двата бранда това е близо 35% ръст в обемите - спрямо същия период на миналата година.

Продуктовото портфолио на компанията включва още международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, Kronenbourg Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen, златистия испански лагер с цитрусови нотки San Migel Fresca, италианската Angelo Poretti с няколко вида хмел и американската Brooklyn Lager с изявен малцов характер.

Общият пазар на бира според данни на дружеството нараства през миналата година с 2.4% до 5.1 милиона хектолитра. Консумацията на глава от населението се равнява на 74 литра годишно, като според представители на компанията тя достига вече тавана си. Очакванията са пазарът на бира да расте оттук нататък не толкова в количество, колкото в стойност.

Това е и причина "Карлсберг България" да създаде "Бирена академия", в която да обучава както служители на компанията, така и нейни партньори и клиенти. Една от целите пред нея е да развие бирената култура у нас, а от там и търсенето на различни и нови вкусове.