Китайските потрелители може да заменят продуктите на Apple и да заложат повече на местните компании и конкретно на Huawei заради санкциите от страна на САЩ. И това може да има тежки последствия за производителя на iPhone, казва анализаторът в Citi Bank Джим Сува.

Според него продажбите на Apple в Китай може да се свият наполовина в резултат на търговската война между Вашингтон и Пекин.

Неговите изчисления показват, че през фискалната 2020 година компанията ще достави около 16,8 милиона срещу над 33 милиона за предходната.

"Ние намаляваме прогнозата си за продажбите на iPhone устройства, защото смятаме, че търговската ситуация в САЩ и в Китай ще доведе до забавяне на търсенето на Apple в азиатската страна. Очакваме китайските потребители да променят предпочитанията си и да обърнат повече внимание на националните марки", обяснява експертът.

От американската компания има за како да се притесняват що се отнася до бизнеса им в Китай. През фискалната година, приключила за Apple на 29 септември 2018 година, приходите на компанията от пазара в азиатската държава възлизат на 51 милиарда долара.

Страната е третият най-голям пазар за производителя след Северна Америка и Европа.