Tinder, Netflix и Tencent заеха първите три места в класацията на App Annie за 2019 година за потребителски приходи за приложения, които не включват игри. Приложенията бележат значително потребителско нарастване на абонаментните услуги, като част от генерирането на приходи.
Игрите, предлагащи виртуални валути в приложенията си и много платени ъпгрейди, които генерират много микротранзакции, продължават да водят общата класация. След това се нареждат платформите за видео стрийминг. Дори преди да започнат дългоочакваните услуги на Disney+ и Apple TV +, iQiyi на Baidu, YouTube на Google и Youku на Alibaba Group се класираха в топ 10 приложения по приходи. Това идва през година, в която общите изтегляния на нови приложения и потребителските разходи най-вероятно ще счупят рекордите, съдейки по данните на App Annie, събрани от януари до ноември.
Източник: App Annie
Водещата позиция на Tinder не трябва да бъде изненада, посочват от App Annie, тъй като приложенията за запознанства от този вид са отключили формулата за осигуряване на приходи чрез абонаменти, а комбинираните им годишни приходи са нараснали с 920% между 2014 и 2019 година, надхвърляйки 2,2 милиарда долара през текущата година.
Facebook пък запазва историческата си лидерска позиция по отношение на цялостното изтегляне на приложения. За шеста година подред първите три най-изтегляни приложения в световен мащаб остават Facebook Messenger, Facebook и WhatsApp. Компанията стартира и своя собствена услуга за запознанства през септември - Facebook Dating.
Към края на 2019 година според App Annie потребителите ще изтеглят 120 милиарда нови приложения през iOS App Store на Apple и Play Store на Google, без да се взимат предвид актуализациите, преинсталирането на съществуващи приложения или инсталациите на Android, направени по неофициален път. По този начин се очертава увеличение с 5% спрямо миналата година, а се очаква 2020 година да бъде още по-силна.
Източник: App Annie
Като хитови пробиви през годината App Annie изтъкна Likee от YY Inc. - приложение за споделяне на кратки видеоклипове, подобно на TikTok. Приложението е с най-голям абсолютен ръст на изтеглянията през годината. Още две приложения от същата компания бяха в челната четворка: Noizz, което е за редактиране на видео, и Hago - за социални игри, като последното е особено популярно сред младите потребители в Индонезия.
За 2020 година App Annie заяви, че очаква да се засили всяка една от актуалните тенденции, като приложенията, ориентирани към видео и абонаментни услуги, ще продължават да нарастват по важност, потребители и приходи. Предвид десетократното увеличение на приходите за последните 5 години при приложенията за запознанства, анализаторите очакват и изключително силна 2020 година също.