Компанията Match Group, която ръководи някои от най-известните онлайн платформи за запознанства, отчете по-високата от очакваната печалба и продажби през последното тримесечие, което стана повод акциите на компанията да нараснат с 3,5%.
Базираната в Далас фирма, която управлява сайтовете Tinder, Hinge, Match.com и OkCupid, отчете тримесечни приходи в размер на 498 милиона долара, ръст от 18% на годишна база. Прогнозите бяха за между 480 и 490 милиона долара.
За третото тримесечие, което вече е в ход, Match Group прогнозира приходи от 535 до 545 милиона долара.
По данни на компанията средният брой на абонатите на различните платформи за запознанства е нараснал до 9,1 милиона от 7,7 милиона за същия период през 2018 година, пише Bloomberg.
Най-популярното приложение на компанията - Tinder - е спечелило нови 1,5 милиона нови потребители само за периода на второто тримесечие. Така хората, използващи услугите на платформата, вече са 5,2 милиона. Очакванията на компанията са за още 400 000 нови потребители през третото тримесечие и 1,6 милиона за цялата година.
Изтеглянията на приложението Hinge пък са нараснали с повече от 3 пъти през второто тримесечие в сравнение с резултатите от преди година. Платформата е започнала да се разпространява силно не само в големите градове на САЩ, но и в по-малките такива.
Match Group започва и усилено да се разширява с други региони по света като Латинска Америка, Япония, Южна Корея и Индия, с идеята да достигне до местния пазар, където имало потенциални 600 милиона нови потребители.
Гигантът в платформите за запознанства отчете нетен доход за второто тримесечие в размер на 128 милиона долара, или 43 цента за акция. Това е с 3,42% по-малко спрямо същия период на миналата година, докато анализаторите на FactSet очакваха печалба от 40 цента за акция.
Отчетената печалба преди лихви и данъци е в размер на 203,5 милиона долара, което е с 15,93% повече спрямо миналогодишното второ тримесечие.
За цялата година Match Group очаква печалба преди лихви и данъци от 770 до 800 милиона.
Платформата Match.com също бележи силни резултати въпреки силната конкуренция. Най-силен ефект върху баланса на платформата оказа Facebook, откъдето обявиха, че също влизат в бизнеса със запознанства. По данни на технологичния гигант се очаква скоро в 19 страни да бъде стартирано приложението "Secret Crush", в което потребители ще могат да изброяват по 9 приятели или приятели на приятели, към които имат "романтичен интерес". Ако има съвпадения в списъците, същите ще бъдат уведомявани от приложението. Това доведе до спад в акциите на Match с 22% за ден, но по-късно спадът беше наваксан.